Gå til innhold

Når starte med fluor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigerinne som mente at hennes små begynte med fluortabletter da barna var ce 1 1/2 år. Har noen av dere startet med det? Maja er jo straks halvannet år nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mathea har fått fluor siden hun fikk sine første tenner. Jeg spurte tannlegen da jeg var der sist, og da sa hun at det var bare å begynne så snart de fikk tenner :) Jeg kjøpte fluor på apoteket og hun får den boksen som heter Flux 0,25 mg. Jeg ser på boksen at man kan gi fra 6 mnd alder. Mathea begynte vel på fluor da hun var en 9-10 måneder. Husker ikke helt når.

Skrevet

Vi har ikke begynt...jeg har hørt at så lenge de får fluor i tannkremen så trenger de ikke tabletter i tillegg. Egentlig så har jeg ikke peiling...

Skrevet

Jeg har også hørt at så lenge det er fluor i tannkremen så trenger man ikke gi tabletter, så vi har droppet det ....

Skrevet

Hmm, ja jeg er sannelig ikke sikker jeg heller. Spurte ei venninne når de startet og de hadde startet nå i sommer da eldste gutten er over 3 år. Stresser ikke noe med deg foreløpig siden vi pusser tenner.

• 1 måned senere...
Skrevet

I følge apoteket skal man ikke gi fluortabletter til så små pga at de kan sette tabletten i halsen. - Utover det så er det nok fluor i tannkremen de får.. - svigermor er tannlege og sier det ikke er nødvendig å gi fluor før man er sikker på at de klarer å suge tabletten. - Tabletten i magen har ingen funksjon..

Skrevet

Vi har heller ikke begynt. Stresser ikke med det siden vi bruker tannkrem med fluor.

Skrevet

Her har vi heller ikke begynt. Har også hørt det holder med flouren de får igjennom tannkremen.

Skrevet

Fikk streng beskjed av tannlegen om å gi tabletter fra første tann, selv om hun også får fluor i tannkremen. Jeg har selv null hull og har brukt flux som barn, hun sier at nyere forskning viser at de som er yngre enn oss (altså ikke 30+) og ikke har fått fluortabletter har dårligere tenner. Hun sa også at det ikke spiller noen rolle for tannhygienen NÅ, men fluoren (også den i magen) bidrar til å bygge friske og solide voksentenner. De kan godt knuses i mat. Vi har gitt tabletter hele tiden, baby loves it og suger som bare det. Fra 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...