Tussi og Maja Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Har en svigerinne som mente at hennes små begynte med fluortabletter da barna var ce 1 1/2 år. Har noen av dere startet med det? Maja er jo straks halvannet år nå....
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Mathea har fått fluor siden hun fikk sine første tenner. Jeg spurte tannlegen da jeg var der sist, og da sa hun at det var bare å begynne så snart de fikk tenner Jeg kjøpte fluor på apoteket og hun får den boksen som heter Flux 0,25 mg. Jeg ser på boksen at man kan gi fra 6 mnd alder. Mathea begynte vel på fluor da hun var en 9-10 måneder. Husker ikke helt når.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Vi har ikke begynt...jeg har hørt at så lenge de får fluor i tannkremen så trenger de ikke tabletter i tillegg. Egentlig så har jeg ikke peiling...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har også hørt at så lenge det er fluor i tannkremen så trenger man ikke gi tabletter, så vi har droppet det ....
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Hmm, ja jeg er sannelig ikke sikker jeg heller. Spurte ei venninne når de startet og de hadde startet nå i sommer da eldste gutten er over 3 år. Stresser ikke noe med deg foreløpig siden vi pusser tenner.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 I følge apoteket skal man ikke gi fluortabletter til så små pga at de kan sette tabletten i halsen. - Utover det så er det nok fluor i tannkremen de får.. - svigermor er tannlege og sier det ikke er nødvendig å gi fluor før man er sikker på at de klarer å suge tabletten. - Tabletten i magen har ingen funksjon..
Solstråle72 Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Vi har heller ikke begynt. Stresser ikke med det siden vi bruker tannkrem med fluor.
Endelig ny spire i magen Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Her har vi heller ikke begynt. Har også hørt det holder med flouren de får igjennom tannkremen.
smillas Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Fikk streng beskjed av tannlegen om å gi tabletter fra første tann, selv om hun også får fluor i tannkremen. Jeg har selv null hull og har brukt flux som barn, hun sier at nyere forskning viser at de som er yngre enn oss (altså ikke 30+) og ikke har fått fluortabletter har dårligere tenner. Hun sa også at det ikke spiller noen rolle for tannhygienen NÅ, men fluoren (også den i magen) bidrar til å bygge friske og solide voksentenner. De kan godt knuses i mat. Vi har gitt tabletter hele tiden, baby loves it og suger som bare det. Fra 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå