Gå til innhold

Ang solkrem spesielt for barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

andre som ikke kan fordra disse? Jeg har over 4 perioder (på 3-4 dager) byttet mellom å bruke barnesolkrem og vanlig solkrem på barna mine . Jeg bruker ikke lavere enn 15, så de får faktioren de trenger uansett (20-15)... Med barnekremen så opplever jeg at de blir utrolig sleipe når de bader. Skummelt med han på 11 mndr, for om han blir ivrig så føler jeg at det faktisk er fare for at han glipper...Ikke moro når vi er ute i havet og koser oss..... samme skjer med største på 5, men hun bærer jeg ikke åp så ikke det største problemet der...Det andre problemet er at begge barna får røde prikker/kviser etter en stund. Trodde først det var varmeutslett,, siden det ikke var plagsomt, men opplevde at med "vanlig" solkrem så kom det ikke antydnind til prikker. Synes også at de blir rødere av barnesolkrem enn vanlig solkrem hvor jeg synes de ikke blir røde i det hele tatt (snakker ikke om solbrentrødhet, men "varme/svette" rødhet...Har nå begynt å bruke barnesolkremen selv, da min er tom, og opplever det veldig ubehageølig. Begge typene (fra apoteket) er klissete, og føler at huden ikke puster og er sleip og ekkel... Når jeg har dusjet på kvelden, selv med scrub føler jeg at kremen ligger igjen, og det klør litt over hele kroppen....Var ikke slik de to foregående kveldene da jeg brukte min egen krem..

Er det bare meg eller?? Kan jo leve med de røde prikkene både jeg og barna, men lurer veldig på hvordan det kan ha seg at disse kremene skal være så mye bedre. Dyrere er de også....Men bruker de, og håper at jeg ikke glipper minsten ute i vannet.... Men neste år så er de 2 og 6 år, og da tror jeg at jeg vil gå for faktor 50 i starten (den fra vichy var grei, ikke for barn da...) og deretter faktor 30 og 20 i Nivea light eller evt vichy.... Da bruker vi den samme kremen alle sammen...Gidder ikke disse "slim"kremen lenger, også vil jo minsten være over babystadiet da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...