Gå til innhold

lille andrea e kommet t verdn:)


pusi og lille pusi:)

Anbefalte innlegg

søndags formiddag kl hall 2 fikk æ første rie.. hadde vært ute å gått en lang tur rett før den ti.. rien økte bare i styrke å kl 7 greide æ ikke å være mer heime så da for vi t sykehuse.. ble da lagt t registrering, å sjekka modning.. va ikke helt moden, å hadde nesten 3cm åpning...

 

fikk da ei fødestue.. fikk tilbud om bad å akkupunktur, å d sa æ me glede ja til.. trudde at jikk ikke ant at d koinne gjøre mer ont enn d her(kor feil man kan ta)... d hjalp veldi me bade, hadde ikke tru på at d sku hjelpe man va fantastisk deili.. lå der i noen tima.. når da kom opp så fikk æ lystgass, e ikke sikker om den virka.. men ga den ikke fra mæ. trur d va i 12 tia at æ hadde 5 cm åpning... jordmora måtte ta vanne, d va da blitt misfarga... når æ da sku få epiduralen så funka den ikke... så da jikk æ i flere tima uten nåkka hjelpemiddla... da hadde æ så ont at æ hadde løst å ta keisersnitt.. men d fikk æ ikke(egentli like greit).. dem fant ut at dem sku ta den på nytt.. å da funka den! æ trengte den veldi mye da! da jikk d helt greit til den bynte å miste efekten å pressrien kom å man ikke fikk lov å presse..

 

den nye jordmora som kom va æ ikke spesielt begeistra før.. ho hørte ikke på ka æ sa.. va ånkli irritert på ho.. hadde æ hatt energi så hadde ho fått hørt d;)

 

da æ endeli fikk lov å presse va d utroli deili!! hålt på å presse i over 1 time før ho kom ut.. æ greide ikke å presse nok t at hode sku komme sæ ånkli ut.. trygla å bedde om at dem sku hjelpe på en eller anna måte, men nei d ville dem ikke.. selv om pulsen t andrea va høy å æ hadde feber.. så for at ho sku komme sæ ut måtte ene jordmora ligge oppå magen min.. under å ette pressrien så ho ikke sku fære inn ijæn.. d hjalp heldivis, så mandagsmårran kl 10.40 kom ho ut:) har ikke vært så gla å lykkeli som æ va da! ho e så nydeli!

 

æ mista en del blo under fødsel å ette fødsel så måtte få blodoverføring på 2L... måtte syes 5 sting...

 

no kose vi åss alle 3:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... Intense greier Pusi...

 

Slutten der minner på mange måter om min første fødsel. Epidural som streika og folk som lå oppå magen min... Husker jeg trygla og bad de om å klippe meg opp, skjære henne ut av magen, HVA som helst, bare de fikk henne ut!!

 

Resultatet er jo veldig verdt det da!! Men godt at vi ikke skal gjøre dette hver uke liksom ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...