Gjest Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 I Norge er det vanlig å regne at høsten begynner allerede den 1. september. Jeg har aldri villet godta at sommeren er helt slutt allerede fra og med 1. september. September er en høstmåned, ja, men jeg syns ikke jeg har følelsen av at det er høst før et stykke ut i måneden september. Jeg regner at høsten begynner for alvor ved høstjevndøgn, i år faller høstjevndøgn på 22. september. Jeg syns ikke at det er høsten ennå de første dagene i september, jeg syns det er sensommer ennå da. Eller ettersommer kaller jeg de første dagene i september. Det kan jo ofte være godt og varmt i begynnelsen av september når det er fint vær, og høstfarger er det ikke i lavlandet før et stykke ut i måneden september. Det pleier ikke å være noe særlig høstfarger før i andre halvdelen av måneden september. Hva syns dere om at jeg regner at det er ettersommer i begynnelsen av september? Er dette helt feil og dumt av meg å regne? Hva syns dere om at jeg ikke har høstfølelse før i andre halvdelen av september?
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Spørs hvor du bor... her i Nord-Norge starter sommeren i midten av juni, og høsten i midten av august føler da jeg....
doffine Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Føl hva faen du vil... ingen kan da bestemme hva du føler.. Dine synspungter tar jeg aldri seriøst what so ever.... kansje du skal sette en sløyfe i håret de dagene du ikke føler det er høst, og kansje leke lille asia samtidig. Så er nok den delen av året helt knall for deg.
Bare™ Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 men gjør det for guds skyld i Belgia- rundt skolestart!
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Hehehe...drittkjerringer *lermegihjel*
Mamma mjaua Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 jeg syns så mye om den oppfatningen din at jeg ikke engang orker å starte å skrive hva jeg syns:P
Mamma mjaua Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 istedet tar jeg en sløyfe i håret og spyr av de som er imot homofile ekteskap
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 De første dagene i september syns jeg det er skummelt å være her i Norge fordi de aller fleste er uenige med meg. Da hører jeg for meg at alle rundt meg sier "sommeren er ikke slutt ennå, så ta det med ro. Det er sensommer nå, ikke høsten riktig ennå". Jeg ser for meg at det står sommer på hakene til folk, fordi jeg vil ha rett i at sommeren ikke skal være slutt ennå. Det jeg skrev nå er en spøk - ikke ta alt jeg sier helt alvorlig, folkens. Men da jeg kom tilbake til Norge etter å ha gått hele barneskolen i Belgia var jeg vant til å regne at sommeren varte til høstjevndøgn. Og da ble sjenert fordi alle her i Norge mente at høsten begynner allerede den 1. september, og selv om det nå er 20 år siden så blir jeg alltid sjenert i begynnelsen av september fordi jeg da blir minnet om at jeg tok grundig feil da jeg kom fra Belgia.
Laybik Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har fødselsdag 17. september, og har alltid tenkt at jeg er født på høsten. Men hva mener du nøffemor? Er jeg da først på sommeren eller høsten? Det er jo før høstjevndøgn, men rett etter midten av september, og definitivt etter 1. september...
AO3 Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Det er jo en viss klimaforskjell mellom Norge og Belga. Jeg har selv bodd i sentral-Europa i flere år, og der kan jeg være enig i at sommeren varer til slutten av september/begynnelsen av oktober. I Norge, derimot, er september definitivt en høstmåned! Da er det ti grader, regnet pisser ned, og høstfargene kommer... Herrrrrlig...
niania Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Dette må være den merkeligste tråden jeg har vært borti. Alltid sjenert i begynnelsen av september? Aiaiai.
Sånn kan det gå Skrevet 30. juli 2008 #13 Skrevet 30. juli 2008 Om dette er den merkeligste tråden du har vært borti så har ikke du lest mange tråder startet av Nøffemor skjønner jeg. *ler* For min del vil jeg vel si at dette må være en av de mest normale trådene startet av Nøffemor som jeg har sett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå