Gå til innhold

begynner å bekymre meg litt for lille i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 18 nå, å noen dager..

å kjenner jeg er litt bekymret nå. var det med mini også, men da fra dag 1.

har liksom ikke bekymra meg så mye med denne da, bare tatt det for gitt at denne ungen skal det gå bra med...

men nå!

er jo helt ødelagt her jo!

vil bare så gjerne vite om alt er i orden der inni..!

skal ikek på UL før 8 aug, å syns det er så himla lenge til!

å JM er ikke her før uti sept, pga ferieavviklinger, å kan jo ordne meg en time hos lege, men visste ikke.

jeg begynte å kjenne liv i magen i uke 15 allerede, men nå har jeg ikke kjent liv på over ei uke! men vet ikke når man skal kjenne hver dag.. når er det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du bekymrer meg .

Da jeg begynnte å kjenne liv, tok det flere uker til neste gang. Kjente ikke liv før noen uker etter ordinær ul.

Lett å si: men prøv å ta det med ro - for din egen del. Tror ikke det er vanlig å kjenne liv hver dag før om mange uker enda. :)

Skrevet

Ring legevakt og be om å få en akutt-time hos dem. Si du er bekymra. Du føler noe er galt.

Du får garantert time med en gang, og legen kan høre på hjerterytmen.

Jeg måtte gjøre det, og vet u det at jeg kom til en fantastisk lege (ikke trodde jeg di fandtes), men det var en skikkelig positiv opplevelse.

Han sa ring meg IMORGEN OGSÅ om du føler det er noe, så skal jeg sjekke det.

Gratis for din del er det også'!

Klem fra meg og lykke til :))

Skrevet

jada, legene her er helt ok da, og de kan lytte etter lyd.. men var usikker, er jo ikke grunn til å få legetime, bare fordi jeg ikke kjenner liv. ikke når det er så tidlig...

siden det ennå er en stund til man skal kjenne liv første gang. tror jeg bare er litt på tuppa. tar det helt med ro, å stresser ikke med det, bare tenker tanken så...

hadde jeg bare fått ett lite spark elelr en dytt, bare for å vite...

Skrevet

En venninne av meg var for to uker siden på legevakten, hun var da 15 uker på vei. Men følte at noe var galt og fikk time. Bedre å ta en tur ekstra, enn for lite. Men du kjenner nå selv!

Lykke til iallefall :=)

KLem

Skrevet

men jeg følte det jo slik hver dag da jeg gikk med mini, å ingenting var galt. har visst bare sånn innebygd bekymring i meg....

Skrevet

Som sagt, du kjenner din egen kropp best :)

Se selv, om det blir verre utover uka, kan u jo ta en tur, for ditt eget vel og beste :)

Mulig det er bare psykisk da.. :/

Skrevet

Det er ikke før etter uke 26 ca at man skal kjenne liv daglig, så det er jo lenge til for din del :-) Jeg hadde også perioder da jeg var gravid hvor jeg ikke kjente noe, jordmor sa da at babyen hadde snudd seg og sparka mot ryggen.

Prøver å muntre deg litt opp her, men skjønner jo at du er bekymret da. Sjansen for at noe er galt er små, men hvis du ikke får roa i deg ville jeg kontaktet lege.

Skrevet

Jeg er og litt slik som deg. Bare laget for å bekymre meg;) Kan gå å være redd for det mest utrolige. Særlig når det kommer til når mini var inni magen, eller nå når mini er født eller samboeren min. Er jo så glade i de så tror det og vil jo ikke at noe galt skal skje med de. Kan forestille meg de mest utrolige senarioer.

Er faktisk ikke forventet at man skal kjenne spark hver dag før uke 28. Er derfor man ikke skal begynne med de sparkesjemaene som enkelte fyller ut før uke 28.

Så at du ikke kjenner spark hver dag ennda er nok ikke bekymringsverdig i det hele tatt.

Babyen har enda så god plass inni der at er ikke sikkert føttene hans når borti deg, kanskje ligger han bare å spreller uti fostervannet, og da er det ikke så rart at du ikke kjenner noe.

Går nok helt fint dette skal du se;)

Skrevet

ja, altså, vi vet jo alt er bra med lille da, har jo allerede vært på 2 ultralyder.

men jeg hater å gå gravid, jeg går bare å bekymrer meg hele tiden, dette er rent psykisk.

men dette er 4 gang jeg er gravid, så jeg bare forventer noe skal gå galt, å sånn var det med mini også.

men om man ikek skal kjenne liv hver dag før i uke 26, så trenger jeg jo ikke bekymre meg... er jo "bare" i uke 18 så.. sukk.. skal ikke være lett dette, hvertfall ikke for lille hønemor som meg...

Skrevet

Hvor bor du? Jeg husker jeg kjente liv fra uke 16 men i uke 18 ble det bråstille.. Jeg ringte da direkte til føden/gyn på Ahus og fikk komme inn med en eneste gang. Så slapp jeg å bekymre meg... Ring sykehuset der du skal føde,så får du komme på en ul og slippe bekymringene.. Er jo absolutt det siste du trenger!! Stor trøsteklem fra meg

Skrevet

Hei! Så kjekt å se at du er blitt gravid igjen.... som nevnt over her er det lenge til du skal kjenne liv hver dag, og du må huske på at jo mer du kjenner etter liv, jo mindre kommer du til å kjenne... jeg syns du skal ringe til føden bare for å snakke med skikkelig fagfolk om dette... psyken kan ødelegge helt i en sånn situasjon, og jeg er helt sikker på at du får komme på ultralyd.. er jo nesten to uker til du skal på UL og tror du kommer til å skremme deg selv mange ganger på den tiden hvis du ikke får snakket med fagfolk.......

*klemklem*

Skrevet

hehe.. jeg bor 5 timer fra sykehuset da... ikke bare bare å komme inn for UL da...

får nok vente til den 8 da... men det er jo så himla lenge til!

Skrevet

Hei, Lenej! Det går an å få kjøpt babymonitor til hjemmebruk, en sånn som du hører hjertelyd med. Vet ikke helt hva det koster, men det er jo mulig å finne brukte på Finn.

Skrevet

Jeg bekymret meg også masse i mitt svangerskap.

Pga at jeg har mistet en gang + at jeg kjente lillegutt så lite. Kjente med sikkerhet første bevegelse da jeg 21 uker på vei, og det kunne da gå mange ganger mellom. Det er fra uke 28 at man skal kjenne liv hver dag, og jeg ble oppfordret til å føre sparkeskjema. Helt frem til fødselen slet jeg ofte med å kjenne de bevegelsene jeg skulle, og to ganger måtte jeg inn på føden for sjekk. Morkaka lå foran på magen og fungerte som støtdemper + at legen på ul så at han lå og spraket innover. Lille rakkern som skremte mamman og pappan sin sånn.

Jeg har i dag en frisk, rask og aktiv gutt på 13 mnd :o)

Min oppfordring er å ta kontakt om du er bekymret.

Skrevet

klem klem andemora, men eg trur ikek eg gidd å kjøpe en sånn.. må da klare å vente da... skal jo enda på 3 til ultralyder, så vil jo få en flott oppfølgning...

men trenger jo egentlig ikke bekymre meg siden eg ikke skal kjenne liv hver dag ennå...

må nok bare roe litt trur eg.... sukk.. skal ikke være enkelt, ble jo helt ødelagt fra første gang eg var gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...