**Lillemy** Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Først må jeg bare si ####""¤¤##"#!!!!! DRITT!!!! 30 grader, knall blå himmel, og her sitter jeg...! Jævlar!!! To uker siden proppa ble oppdaget, og fremdeles er jeg fullstendig ubrukelig!!!! AAAAAAAAAH!!!! Sånn, måtte bare slippe ut litt frustrasjon... Håper det er flere som har en møkkadag... blir liksom litt bedre da...
Gjest elissa2 Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 jeg henger med på denne linken jeg...... blææææææææææææææææ.............hovner opp overalt, men har ingen blodpropp jeg da............... håper det går bra med deg:) åssn blei proppa oppdaga????? nyskjerrig jeg............... mega mange klemmer fram meg:)
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 lurer å på hvordan den ble oppdaget, samt på hvilken måte du er ubrukelig som du sier. jeg var til utredning for blodpropp tidligere i uka, men de fant ikke noe.
**Lillemy** Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2008 Søndag for to uker siden fikk jeg veldig vondt i lysken, og det var vondt å gå. Bekymret som jeg var, ringte jeg legevakta. Legen ba meg om å komme, siden jeg var gravid, men etter en rask sjekk, mente hun det sikkert ikke var farlig, og mest sansynlig bare en muskel som lå i klem, og sendte meg hjem. Utover ettermiddagen/ kvelden begynte foten å hovne opp, og den ble litt blå. Den verket også mye mer. Så jeg ringte legen på nytt. Legen beroliget meg, og ba meg holde meg på sofaen resten av dagen, Jaja, så gjorde jeg det... Mandag når jeg sto opp, var foten slett ikke bedre, så jeg ringte legekontoret igjen. Jeg var heldig og fikk time med fastlegen min samme dag. Etter en rask kikk på foten, sendte han meg rett på sykehuset. Der ble jeg grundig undersøkt med ultralyd av lysken, blodprøver og røntgen. Det var liten tvil om at jeg hadde blodpropp, og vips var jeg innlagt. Dette var trivelige dager, kan du tro... Streng beskjed om å holde sengen, og kun stå opp hvis jeg måtte på do. Dette var forresten ingen problem å holde, siden foten min var så vond, at noen videre fysiske utskeielser fristet ikke noe videre. Torsdag i forige uke fikk jeg komme hjem, da var jeg grundig lei av å ligge på sykehus, du... Blodprøvene viste at proppen var på vei tilbake, så da var det bedre å ligge hjemme på sofaen. I dag, to uker etter, er jeg fortsatt "ubrukelig". Det går sakte men sikkert fremover, men skal love deg at det er en prøvelse for tolmodigheten! Har fått lov til å begynde å bevege meg, men har jeg vært for ivrig en dag, får jeg smellen dagen etter, da kommer verken igjen. Og så har jeg måtte lære meg å sette sprøyter i magen selv, da jeg må ta blodfortynnende to ganger om dagen ut svangerskapet. Jaaaah, det at jeg ikke liker sprøyter gjør jo dette ekstra stas ) Huff, dette ble veldig sytete, og selvmedlidende... Men det må jeg si, jeg har fått fantasktisk god oppfølging av jordmor og sykehus ) Så når det først skulle være så galt, var det veldig godt å føle at en ble godt passet på ) Meeen... To uker på sofaen er kjedelig!!! Takk for snille ord!!! Å hovne opp over alt høres heller ikke noe morsomt ut! Støttestrømper er ubehagelige, stramme, ukledelige og ÆSJ, men de hjelper mot hovne ben (hjalp i alle fall meg).... Hehehe, men tro meg, støttestrømpe og shorts må være noe av det mest usexy jeg noen gang har sett... hehehehehe Ha en fin kveld!
mumrikka fødeklar Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Hei hei Må bare si at jeg føler med deg...!!! Men var godt at de oppdaget blodproppen så tidlig... Setter selv sprøyter i magen, grunnet blodpropp ved en tidligere anledning, det er ikke kjekt. Men fort glemt når svangerskapet er over... er andre gangen jeg gjør dette... Masse lykke til videre og håper du snart er på beina igjen...
Lone27 Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 må si dere er sterke som klarer dere i gjennom sånnt.. tror min verden hadde rast litt sammen hadde jeg fådt beskjed om noe sånnt. hvor langt er dere på vei da ? gu du er utrolig tøff som klare å sette sprøyter på deg selv. hadde ikke vært meg altså .. stå på vidre !
**Lillemy** Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2008 Er 27 uker på vei nå. Det med sprøytene... Vel... må man, så må man... Og da klarer man det meste )
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 jeg fikk også vondt og hovne lymfekjertler i lysken på høyre side. hadde vondt der noen dager, og så hovnet leggen på høyrefoten opp og jeg ble tungpustet og hostet opp væske. fikk ultralyd av hele høyrebenet + lysken på sykehuset og tok blodprøver. men alt var fint, og 2 dager etter gikk hevelsen ned like fort som den kom. er bare litt øm i lysken ennå. blodprøvene var normale. jeg er glad de ikke fant noe, men jeg er ennå nervøs, og tenker på om de har oversett noe. de hadde heller ikke noe forklaring på hva det kunne være. er sykepleier selv, så jeg kjenner jo til slike symptomer og hva konsekvensene kan bli, så jeg blir ikke særlig høy i hatten når jeg får slike symptomer. men nå har jeg fått meg støttestrømper for sikekrhetsskyld, og pumper leggmuskler mens jeg ser på TV. bare sånn for sikkerhetsskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå