Gå til innhold

er det riktig av oss å ønske oss et barn til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja,, sitter nå her og funderer jeg da.

vet at det har vært en evigvarende debatt inne på BIM ang nettopp dette,,,, hvor "veletablert" bør en være før en setter barn til verden?

her er vår historie og situasjon;

vi er nå midt i 20-årene, har vært gift i tre år.

jeg ble gravid i 2006, forsåvidt planlagt, men urovekkende raskt klaff. begge er studenter, han studerer delvis i utlandet, nest siste året på masteren. så mens jeg trasker rundt gravid i gamlelandet og studerer der, studerer han utenlands, og vi sees så ofte vi kan. dette er helt greit. enkelte fag kan bare tas i utlandet, og vi er avslappet i forhold til å måtte reise fra hverandre i perioder, noe vi har vært nødt til å studiene hele veien.

prinsesse vilikke blir født i 2007, da er pappa hjemme. skoleåret 2007/2008 er jeg hjemmeværende, og han tar siste året sivilingeniør.

fra høsten av skal begge jobbe. han gikk rett ut i jobb to dager etter avsluttende studier, og tjener rimelig greit. jeg har fått et lærervikariat, og skal jobbe frem til nyåret. etter det er jeg usikker på om jeg skal studere mer, søke etter ny jobb, eller satse på å være hjemme. (om vi har råd.)

vi har bil, men bare han har lappen. vi har mye studielån, men ikke noe huslån, da vi leier.

akkurat nå, så bor vi hos mine foreldre, men det er pga at leiligheten vi leide, viste seg å være infisert med giftig muggsopp, som vesla blei syk av, og dermed flyttet vi på dagen, -og bor nå her mens vi venter på at den nye leiligheten skal bli ledig.

vi har jo egentlig ting på stell. eller. han har. jeg har fire års utdannelse, men ingen grad. egentlig vil jeg veldig gjerne være hjemme med barna, utover mitt eget prosjekt, som jeg ikke kan nevne her på nett for å iallefall bevare en bitteliten flik av anonymitet... men en kan si jeg er selvstendig næringsdrivende innenfor kultur, men at prosjektet foreløpig har som mål å gå i null.

er jeg nok?

er det riktig av oss å sette et evnt nytt barn til verden?

vil nevne at jeg selv har mange søsken, og er uendelig glad for det...

huff.. noen som skjønner hvor jeg vil her?

egentlig tror jeg kanskje at jeg fant litt ut av det selv også, etter å ha skrevet dette..

men velkommen til å komme med innspill, om dere har noen.

er barn en egotripp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så det du sier er at dere to har et barn men nokk kjærlighet å tilby til fler.

klart det er egoistisk å ville habarn det er slik naturen har skapt oss for å få oss til å reprodusere.

økonomi og fremtid vet vel ingen noe om uansett om man er i et godt forhold med fast intekt begge to kan det altid skje noe som endrer det. samme med helse.

skjønnerdu hvor jeg vil henn?

uti fra hva du skriver så leser jeg at dere er to personer som stoler på hverandre og dere selv, som tør å satse, som er kreative nokk til å fine muligheter åløsninger.

hvorfor skulle dere ikke ha lovtil å få flere barn nå selv om ikke alt er perfekt.

det blir det aldri det eraltid noeå sette fingeren på og når alt er ordnet økonomisk ja da er dere pensjonister og da er det for sent.

;)

Skrevet

Sett i gang og hekk;) hehe. Dere har ingen grunn til ikke å få en til. Syns situasjonen deres er helt fin og mer enn bra nok til å lage flere barn;) Lykke til. Klem

Skrevet

Ja sett i gang! Ser ikke noe grunn til å la være. Lykke til :)

Skrevet

dere er nå søte da:-)

vi har jo slutta på prevansjon, og det skal ikke stå på hekkinga. hehe.

men om det blir barn av det, det vet vi jo ikke enda, ettersom jeg ikke har fått tilbake mensen enda. men det får være måte på hvor lenge jeg kan vente på den også, vel?

hehe.

er nok som noen av dere sier. ting ligger egentlig godt til rette.vi er jo i et veldig stabilt forhold, og har mye familie og venner rundt oss. vi er godt velsigna sånn!

vi har jo vært kjærester i ... eh, siden tidlig år 2000, -så det blir jo litt over 8 år.. og venner enda lenger.. så kjenner hverandre, det gjør vi.

og de siste nettene har jeg ikke ammet i løpet av natta heller. utrolig hvordan overskuddet kommer tilbake da!

klemmer til dere!

Skrevet

Jeg amma bare i to mnd, pumpa til tulla var 3 mnd. Ho nekta å ta pupp. Huff.. det var såååååå sårt.

Husker veldig godt hvordan energien kom tilbake etter jeg slutta. Er så rart det der. Kunne ønske vi kunne ha mer energi under ammingen;)

Du skal se at syklusen kommer i orden når du har sluttet med nattamming. Er jo mulig at du har eggløsning selvom mensen ikke er kommet.

Synes det virker som om dere har all grunn til å hekke med tanke på en liten til..hehe;) Vi ønsker også to tette. Og døtrene våre er jo født på samme dato, 22. juni;) Så det hadde vært morsomt å følge hverandre fremover. Masse lykke til. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...