Gå til innhold

Vurderer pille-stopp...hva tror Dere? :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å tenker mine små tanker :P

Tok siste p-pilla på fredagen,så mensen er vel her ganske snart... Nå er egentlig plana at jeg skal begynne på enda et brett med piller,for så å slutte helt etter neste mensen...altså,vi hadde i utgangspunktet tenkt å bli "prøvere" etter den mensen som jeg får i mot slutten av august...

 

Men har litt lyst til å bare IKKE begynne på det pillebretter igjen! Og heller overraske sambo med at jeg slutter en mnd før :P OK,så har ikke EN MND sååååå mye å si,men jeg hadde satt det tidspunktet pga. jobben min. Prøvetiden min er ferdig i slutten av september-har 6mnds prøvetid på jobben,men det er jo prøvetid uansett hvor man jobber,så... Er derfor jeg satt prøvedato til slutten av august/begynnelsen av sept... Nå skal det siea at jeg har en suuuuper arbeidsplass,og vi er mange unge jenter som jobber der,så alle går vel egentlig bare å venter på at noen skal bli gravid (vet det går veddemål blandt de "gamle" om hvem som blir gravid først)...

 

Skal jeg bare droppe pillene fremover?? Har veeeeeldig lyst (er jo bare snakk om en mnd:p),men skal innrømme at jeg er veldig spent på disse gravid-greiene :P Men... Noen som et innspill eller to å komme med? ;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, dilemma ja! Men de aller fleste bruker jo noen mnd på å bli gravide, så hadde jeg vært deg tror jeg likevel jeg hadde sluttet nå (hvis gubben din er keen på baby han også og ikke vil føle seg "lurt" av at du slutter før tiden). Og blir du gravid nå med en gang så slipper du å gå høygravid på sommern - det er ikke bare, bare har jeg skjønt :o)

Skrevet

det der er så vanskelig å si noe på.

 

jeg skjønner godt at du gleder deg! noen bruker mange mange mnd på å bli gravide, og da gjør ikke den ekstra mnd noen ting.

 

da jeg sluttet på nuvaring for snart to år siden,så var vi ikke sikre på om jeg kunne bli gravid en gang... og det var full klaff etter en uke...

 

så ikke gå bak ryggen ¨på mannen din. skal du slutte tidligere; vær to om det!

 

ellers; lykke til!

 

(og du; du trenger ikke si noe om at du er gravid på jobbe, vettu. jeg holdt det hemmelig til jeg var 18 uker. da syns det så godt at folk så det.)

 

Skrevet

Jeg slutta en mnd før planlagt, for jeg tenkte dette kom til å ta tid, og orka ikke vente lengre. (brukte fem mnd første gang). Full klaff på første forsøk, og jeg får baby i 2008 istedet for 2009. Dvs to år mellom barna istedet for tre, og stakkars unge får bursdag rett oppi julaften..

 

Jeg ville også vente pga jobben, men klarte å holde tett til etter den seks-mnd perioden var over, og kontrakten var klar. Har egentlig ikke snakka med sjefen enda, men alle andre der vet det da.

 

Men ikke overraske gubben hvis du ikke VET at det er en fin overraskelse. Tror mannfolka fort kan føle seg overkjørt på dette området.

Skrevet

Dette er i og for seg ikke et dilemma :P Men som nevt,så kan det jo ta litt tid før man blir gravid,og trener jo ikke å prøve så hardt den første mnd heller :P

 

Samboeren min er den som er ivrigst av oss på å bli gravid,så om jeg slutter en mnd tidligere-for å overraske han-så blir han nok overlykkelig:) Han har ønsket seg barn fra dag 1 etter at vi ble sammen,men det er jo først nå at tidspunktet begynner å bli rett... Så at vi er to om det,selv om jeg slutter en mnd tidligere enn planlagt,for det er jeg som i utgangspunktet først har sakt at august/september en mnd vi skal begynne.

 

Jeg har jo enda noen dager på meg å bestemme meg... Det som holder meg igjen,er denne så kalte "prøvetiden" på jobb. OM jeg skulle slutte på pillen nå,så kan de jo ikke gi meg sparken pga at jeg blir gravid?? Jeg er iallefall ganske så sikker på at når denne prøvetiden er over,så har jeg fast jobb,for jeg får mye skryt for at jeg gjør en god jobb...kan ikke skjønne om jeg IKKE skulle få fortsette der... Kanskje jeg skal ta en prat med sjefen min i morgen ang. prøvetiden...hm...

Skrevet

Jeg må neste fortelle det på jobb med en gang jeg vet jeg er gravid,da jeg jobber på ei røntgenavdeling... Kan være farlig for fosteret om vi skulle bli utsatt for stråling... Så å holde det hemmelig for dem,er ikke aktulet. Vil ikke risikere å skade "den lille" inn i der...

 

Og som nevnt,vi er to om det ;) Han er mere ivrig enn hva jeg er,så om jeg slutter en mnd før-og overrasker han med det-så kommer han til å være fra seg av glede ;p

Skrevet

Slutt ivei du. Ikke snakk med sjefen om dette enda ihvertfall.. Masse lykke til :-)

Skrevet

De har ikke lov til å sparke deg selv om du blir gravid, og skal de "finne på" en annen årsak (lite sannsynlig sånn som du beskriver forholdet ditt til jobben) så skal det være ganske alvorlig selv om det er i prøvetid.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...