Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikkje langt på vei, kun snakk om 5 uker så det synes eg er for tidlig å prate om til han her som forhåpentligvis blir storebror først i april... hva tenker dere om dette? og hvor gamle er de npr de forstår noe av det?? (Har en som ble 3 i juni)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi som ble 3 i april lente seg over magen min rett etter jeg hadde fått positiv test og sa "mamma har baby i magen" mens hun hadde øret inntil. Da tenkte jeg som så at jeg trenger jo ikke lyve, samtidig som vi hyper det ikke så veldig. Hun mener veldig bestemt at jeg har en storebror i magen som heter Marte, så inntil noe annet er bevist så får hun gjerne snakke om det, hehe. Men hadde hun ikke "kommet inn på temaet selv" hadde vi nok ventet til magen begynte å vise i alle fall.

Skrevet

jeg var i uke 5 og fortalte sønnen min på 3,5 det. klarte ikke vente! men han brydde seg mindre hehe.. jeg har og hjerte i magen var svaret.

men flere andre på avdelingen hans i barnehagen har fått småsøsken, så han visste utrolig mye! for når jeg fikk prata med han og nevnt det magiske ordet "storebror" da løsna det. han skulle passe på lillebror, og han måtte få melk i flaske for det spiser babyer for de har ikke tenner! og han kan ligge og sove på fanget mitt.

så han fortalte masse der og da : men utover det, viser han null interesse. så nå gidder jeg ikke ta det opp før det er synlig, sånn at han har en mage og forholde seg til.

Skrevet

Dattera mi var 3 nå i juli, og vi tenker å vente til 12 uker med å fortelle det. For, vet hun det, så vet nok alle det;-)

Vil gjerne fortelle det på jobben selv, og ikke la henne fortelle det uten meg tilstede;-) Vi er i samme barnehage nemlig..hehe

Skrevet

hehe.. er også i samme barnehage som sønnen min så eg er også dermed litt betenkt på det å fortelle det enda:-)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Hehe, vi sier det hele tiden til guttungen på 1,5 år, men han klarer ikke prate forståelig enda, så det bekymrer ikke oss. de fleste vet det uansett.

Er bare i uke 6, men er ikke redd denne gangen som jeg var sist. Det går som det går, og det går jo som oftest bra :) nyyter å være nygravid jeg :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...