MaMia♡ Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Hei. Jeg lurer på en ting ang å bli gravid. Jeg og min samboer har lyst til å prøve å få barn. jeg har gått på p-piller (microgynon) i ihvertfall 8 år nå. begynte med de pga sterke menssmerter og har gått på de siden.. Etter at jeg ble sammen med min nåværende samboer, slutta jeg å ha opphold fra p-pillene, og har derfor ikke hatt mensen på over 1,5 år. grunnen til at jeg bare har fortsatt på brett etter brett er fordi at jeg får så innmari vondt pga sterke menssmerter og klarer dermed ikke dra på på jobb.. og jeg har helt angst for å dra til gynekolog så da har det bare blitt sånn.. men nå vil vi som sagt prøve å bli gravid, og jeg har nylig slutta på p-piller. Noen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg kan bli gravid, og kan det ta ekstra lang tid siden jeg ikke har hatt menstruasjon på over 1,5år? håper noen har svar:)
melkekua™ Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Noen får tilbake menssyklusen sin med en gang etter p-pilleslutt mens andre bruker lang tid på å få hormonene ut av kroppen......Alt fra 1 mnd til 1 år er vanlig....dessverre. Kan jo gi deg et lite håp, jeg ble gravid med førstemann på første pp etter p-pilleslutt! Så det kan skje! Jeg som forberedte gubben på at det kunne ta lang tid...hehe. Anbefaler det å være forberedt på lang tid, for så å bli positivt overrasket ;o) Lykke til med prøvingen!
MaMia♡ Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2008 Ja har hørt om de som får menssyklusen sin med en gang etter pilleslutt. heldige de.. Bare håper ikke den drøyer ekstra lenge for meg, siden jeg bare har fortsatt og fortsatt på brettene og ikke hatt mensen. Får vel bare krysse fingrene og vente.. Jeg har forresten hørt litt forskjellige meninger om det å utsette mensen måned etter måned. Noen sier det ikke er farlig, blir jo det samme som f.eks p-sprøyte, men andre sier det kan være farlig. jeg har valgt å tro det er ikke no farlig, og har ikke hatt noe trøbbel med det heller. hva har dere her inne hørt om det? *lurer fortsatt*
Collette Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Det at du ikke har hatt mensen på veldig lenge spiller ingen rolle. Den mensen du får når du går på p-piller er kunstig og har ingenting med din normale syklus og eggløsning å gjøre. Jeg hadde ikke mensen på tre år (pga p-piller), men ble gravid med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå