sorlandet Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Vi fikk vår prinsesse nr. 2 forrige søndag. Fødsele gikk greit, og var relativt raskt unnagjort. Vannet fikk kl. 10, og rakk å få meg en dusj og frokost før riene begynte for fullt. Etter ca 1,5 timer med rier hvert 10 minutt ringte jeg føden. Ble bedt om å vente til det var litt tettere melo riene før vi kom inn. Etter 45 minutter var det 3 minutter mellom, og jeg som hadde vært ganske rolig fikk plutselig veldig hastverk, for nå begynte det virkelig å gjøre vondt. Kjørte til sykehuset og jeg gikk opp på føden mens mannen min parkerte bilen. Var der ca. kl. 2. Ble bedt om å vente litt - det var tydeligvis travelt der. Etter 15 min kom ei jordmor inn for å sjekke meg. 3 cm åpning og 3 min mellom riene. De skulle bare gjøre istand ei fødestue så skulle jeg bli lagt inn. Jeg fant liksom ikke helt roen inne på dette lille rommet. Fløy litt på do, og tilslutt satte jeg meg ned i en stol. Riene ble verre og verre, og jeg håpet at jeg snart skulle få noe mot smertene. Så ble det vaktskifte og jordmor nr. 2 kom inn. ti min etterpå hadde vi kommet inn på fødestue og hun sjekket meg. 4 cm nå. Ble lagt opp i senga, og fikk lystgass. Deilig! Da var kl. ca. 16.30. Hun la veneflon og sa hun skulle gjøre istand fentanyl til meg. Foreløpig holdt det med lystgass, men riene ble mer og mer intense. Tilslutt gikk de omtrent i ett. Jeg ringte flere ganger, men ingen kom, og sendte etterhvert mannen min ut. Da kom jordmor nr 1 inn igjen og sa hun måtte jobbe overtid:) Jeg spurte eter fentanyl, men da hun sjekket meg 17.30 var jeg 9,5 cm og da var det visst forsent. 17.50 var det full åpning og bare etter 4-5 pressveer var jenta ute! For en deilig følelse! Etterpå lå jeg i to timer og venta på at morkaka skulle komme ut. De bestemte seg fort for at den måtte opereres, men siden det var kø på operasjonsstuene måtte jeg vente. Lå bare og beundret den lille og tok et par telefoner til familien. Operasjonen gikk greit og etter et par timer var jeg nede på barsel. Da hadde storesøster, besteforeldre, tanter og onkler allerede vært på besøk. Hadde ei rolig natt, men sov lite. Dagen etter var jeg oppe og gikk allerede fra morgenen av. Litt forskjell fra forrige gang da jeg ikke var oppe av senga på to døgn. Lå på sykehuset til torsdag, og nå nyter vi livet hjemme med baby i hus. Hun er stille og rolig og alt går som en drøm! Har til og med vært på stranda to ganger!
HH72 Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Grattis! Høres ut den mye omtalte fødeboomen slo til den dagen du fødte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå