Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Jeg har alltid vært kraftig, men er først etter jeg fikk barn at jeg ble størrelse 50. Hele livet har jeg slitt med andres synspunkter, meninger og mobbing fordi jeg har vært "for stor". For stor for hvem!? Kan noen fortelle meg hvem her inne, eller i det virkelige liv, som egentlig har noen rett til å mene at jeg er "for stor"? - Relevant helsepersonell er en ting, for overvekt er ikke bra for helsa, men hvem andre enn megselv er det som har noen uttalelsesrett når det kommer til min størrelse? Slik jeg ser det, er det uoppdragne mennesker som må ytre sin mening om andres utseende. De siste måneden har jeg jobbet med å være fornøyd med megselv, ikke fordi jeg mener overvekt er bra, men fordi alle burde være glade i segselv - uansett hva andre mener. Man kommer ingen vei med å fokusere på alt som er galt.
Lillesnuppis Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Helt enig med deg. Folk har ikke noe med hvordan andre ser ut. Jeg er også stor. Så lenge du trives med deg selv så drit i hva andre sier. jeg har en venninne som har gått ned 60 kg. Å nå må hun påpeke alt hva andre spiser (visst det er en kake så må hun alltid si. den kaka blir man fet av. Ikke vil hun være sammen med store folk lenger har hun sagt. fordi hun er ferdig med det store livet sitt. Så meg har hun ikke kontakt med lenger. Fordi jeg er stor, men som jeg sier til gubben min og hennes gubbe. krøsser ikke dritt så lenge jeg driter selv.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 desverre er det sånn at folk som ikke har det bra med seg selv føler seg bedre av å trykke andre ned. og her inne er det tydeligvis mange som ikke har det bra med seg selv.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Skjønner liksom ikke helt, hvem er det som kommenterer hele tiden at du er så stor? Er det folk du møter på gata, kollegaer, venner eller familiemedlemmer? Jeg har i hele mitt voksne liv aldri hørt noen eller hørt om noen som har kommentert en persons overvekt direkte til den det gjelder. Er klar over at det er endel mobbing blant barn av overvektige barn, men at voksne mennesker kommenterer voksne menneskers overvekt tror jeg ikke på. Det er så tabubelagt at "det gjør ikke folk". Jeg tror dette, hvis da det ikke er dine aller nærmeste som kommenterer deg, er du som leter etter negative bekreftelser på ditt eget ytre.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Joda enig med deg, men noen er jo fare for sin egen helse og BØR slanke seg. At det er en fare for svikt i noen av de indre organer. Men er jo kun seg selv det går utover visst det går utover sin egen helse da. Og nær familie sine bekymringer også.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er også en i str.50. Der jeg jobbet sist var det en eldere dame som stadig måtte komentere vekten min. Jeg sa at jeg ville ha meg frabedt det og at min vekt ikke var noe hun hadde noe med. Men hun bare fortsatte. Sa fra til sjefen at jeg følte dette var sjikanering, men hun hadde vansklig for å holde opp. Men hun måtte stadig komentere hårfarven min også. Den mente hun var for mørk til meg(min egen hårfarve). Ellers så er det en del famile medlemmer som har en tendens til å komentere vekten min nesten hver ferie vi har sammen.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 Føler med deg jeg... var stor før, men slanket meg masse...å nå er det jo ikke grenser på hvor "fin og flott" folk sier jeg er.... hva var jeg før?? hehe.. Det rare var at det virket som om alle andre hadde problemer med at jeg var "stor", men ikke meg selv!!! Det er jo kun meg selv det går utover... Å selvtillitenn hadde jeg ingen problemer med... Folk er alt for opptatt av andre...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Hvis du sikter til innlegget med fettlass i størrelse 50, så var det for å gjøre narr av det inlegget som henger ut tynne mennesker. Jeg synes det er uakseptabelt å henge ut folk for kroppen sin, uansett om de er store eller små. Absolutt alle overvektige jenter jeg kjenner slenger dritt om tynne jenter, og det burde dere faen meg slutte med! Det er akkurat det samme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå