Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Endelig ble det min tur! Mandag morgen halv sju gikk vannet mens jeg stod og smurte matpakke til samboeren min. Og siden lillegut lå i seteleie og ikke var festet løp jeg inn til sambo som lå å sov fortsatt, kastet meg oppi senga (har fått beskjed fra føden om å legge meg flatt dersom det skulle stare med vannavgang) og ropte at nå gikk vannet!!!! Sambo ble ganske forskrekka og stresset stakkar. Ringte føden som rekvirerte ambulanse, og 45 min etter vannet gikk var jeg innlagtt på føden. Alt så fint ut og det var ingen tegn til at han skulle fått navlestrengen i klem. Lå på observasjon hele dagen for å vente på rier. Kl halv o kjente jeg min første rie, men skjønte ikke at det var det det var... Halv ti om kvelden ble de regelmessige og vondere. Kl 2 om natta fikk jeg epidural (deilig, kunne gullforgylt den anestesilegen!) og fikk hvilt meg en liten ime før je kjene rier igjen. Ikke fullt så sterke, og en annen type smerte enn før (mer håndterlig). Så gikk det raskt mot full åpning i 6 tiden om morgenen. Alle var kjempepositive og sa at nå føder du snart, men klokka ble 08, 12 og 14 og han satt bom fast. De kunne se rumpa men han kom ikke ned. Det var noen vonde timer! Overlegen som stadig var inne ristet litt oppgitt på hodet, hun mente riene var for dårlige (korte) og jeg altfor sliten. Hadde presset alt jeg kunne i litt over en time. Det ble et keisersnitt kl halv tre tirsdag, og alt gikk fint etter det. Ble senere klart at gutten vår satt skevt i bekkenet. Nå koser vi oss med å være hjemme, selv om det er varmt! Vanskelig å være baby da. Og mor har masse barseltårer og synes alt er vanskelig og leit. Godt at det vil gå over! Lykke til dere som ikke har født! Det er klart verdt det slitet når man har premien i armene!
Isalita Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Gratulerer masse med keiseren!! : ) Lykke til videre, gleder meg til det blir min tur å starte neste etappe. Masse klemmer fra
Månestråle75 Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Hei lillemor ) Gratulerer her også! Og han er så fin atte. Du skal se at det er ikke lenge før dere får besøk igjen ;-) Klem fra
elin og gutta;) Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 det hørtes ut som en stri fødsel.... men, med en liten vakker prins med hjem er det fort glemt vil jeg tro:) gratulerer så masse. kose dere i skyggen:))
Gjest Mamsen t 3 jenter *har født* Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Gratulerer! Jeg sitter her med barselstårer, når jeg leser historien din. Jeg synes det var trist at du fikk en slik opplevelse, du som var så motivert til å føde i sete. Huff, håper du ikke tok skrekken av det hele. Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper du snart kommer til hektene igjen. Bonus-premien er jo at setebarn er ekstremt fine babyer, de har jo ikke sittet i klem med hodet og er dermed helt perfekte fra dag 1 c",) Kos dere!
Mamma til to tette Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 Gratulerer med gutten! Jeg har selv født i sete og må bare si at det høres ut som de ventet altfor lenge med keisersnitt. Hos meg sa de at setefødsler skal ha god framgang i forhold til rier, åpning og å få babyen ned i kanalen hvis ikke skal det gå til keisersnitt. Håper du likevel ser tilbake å det som en fin fødselsopplevelse og barseltårer hører med ,-)
2 fine små Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Gratulerer saa mye Tjukkemagen! Fantastisk at du er i havn og flott at de tok en beslutning om KS endelig da, naar det droeyet saa voldsomt. Du har virkelig gaatt gjennom begge deler du, bra jobbet! Haaper du faar en fin tid og bare smil til barselstaarene, da smiler de tilbake, eller noe saant... ;o) Da blir det ikke dobbeltrom paa oss likevel, sitter her paa termin jeg, med solide kynnere men ikke noe mer. Men merker klart at det er framdrift i prosessen ja. Masse lykke til, synes du har vist de aller beste innstillinger her, og vil de ikke ut saann du hadde tenkt, ja da maa du ta imot neste tilbud. Kontroll for leievurdering over termin, UL og vekstestimering i morgen tidlig, spent jeg da. Min snudde seg til hodeleie 6. juli, men jeg har jo ingen verdens kontorll paa at det enda stemmer, vi faar se. Fortsatt god sommer, bra jobbet og 1-0 til deg! Babyen kom ut og det er absolutt hovedmaalet. Klem fra meg =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå