Gå til innhold

Hvilken hadde dere valgt? Håper på mange svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt alene nå, holder på å finne leilighet, Er så usikker, det er 2 aktuelle:

nr 1: ligger i kjempefin blokk, stor lys leilighet, stor terrasse, kjempefin uteplass, rett ved vannet. Ulempe - bare et soverom, så jeg må ha lillegutt inne hos meg (han er 1 år) Det er et lite rom til der, men det er mer en bod, vil ikke legge ham der.

nr 2: Nytt boligkompleks, helt ny leilighet, 2 soverom, alt av hvitevarer inkludert, men ligger i et litt "belastet" område. Det er veldig sentralt og alt, men ikke byens beste strøk. Hører til en liten lekeplass med sandkasse.

Leien er nesten den samme, så det får ikke noen betydning... innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville valgt nr 1 selv om jeg måtte hatt minsten inne hos meg. Ville prøvd det og så heller prøvd og finne noe annet etter noen år. Da slipper du problemene med søv og sånn. og det høres ut som et flott sted ved vannet.

Skrevet

Et soverrom er litt lite, og et litt "belastet" område er kanskje ikke det beste for et lite barn. Hvordan bor dere nå? Om 2 uker er de fleste tilbake fra ferie og da pleier det å komme mer ut på markedet. Om dere hadde muligheten, så hadde jeg ventet. Har du ikke muligheten, hadde jeg valgt den med to soverom, men sett på det som en midlertidig løsning

Skrevet

Ville valgt nr. 1.

Er det plass til at du kan bruke boden som rom?

Skrevet

viss det ikke er vindu på boden så er det ikke lov å legge inn seng der..

ville valgt bolig nr 1.. så kan du heller kikke etter noe annet når ungen blir litt større..

Skrevet

Det er best å holde seg unna belastet området, gutten din skal jo gå i barnehage og skole etterhvert, tenk på lekekamerater og miljøet rundt!

Skrevet

Nr 1 - det funker fint il han er en 3-4 år, da kan dere finne noe nytt:-)

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde tatt nummer 2.

Bidrar til at området blir ikke fult så belastet. Noen områder får jo rykte på seg å være belastet som man kan bruke lang tid å få vekk...

Men du ser jo hvem som bor der, er alle tvilsomme? Ingen barn? Visst det er tilfelle ville jeg gått for 1, men er det noen barn og koselige mennesker ville jeg gått for nummer 2.

Skrevet

Jeg syns alternativ 2 høres best ut jeg.

Hvcor belastet er det egentlig da? Bor det andre barn der? Barnehager og skoler i nærheten? Hva slags mennesker bor i boligkonmplekset?

Tror 2 rom er en fordel og standarden på leiligheten høres jo veldig bra ut!

Skrevet

Med ett soverom er det bare ett spørsmål om hvor lenge dere kan bor der før lillegutt MÅ ha eget rom. Så jeg ville sett det an, eller valgt nr. 2. Vet ikke hva du mener med balastet område..... Mye vold, dop, bråk??

Kan du ikke se det an litt da?????

Skrevet

Altså, det boligkomplekset vi evt. skal flytte inn i er nytt og fint, men det er området rundt som ikke er helt bra. Det bor veldig mye sosialklienter der (Ikke at det er noe galt i å være det, men det er fakta her at mange av de lager bråk, kjenner litt til det gjennom jobben..uff, nå hørtes jeg fæl ut)

det er uansett en midlertidig løsning, skal kjøpe etterhvert, men har lyst til å leie en periode til jeg kommer litt inn i det med å være alene og får tid til å områ meg litt.

Det er ikke vindu i boden i den andre leiligheten nei, så det er ikke lov å bruke den som soverom. Jeg så at de som bor der nå har hatt en seng der, men jeg har ikke så lyst til å legge ham på et knøttlite rom uten mulighet for lufting...

Uff, vanskelig dette!!!

Skrevet

Kanskje du kan kikke deg om etter noe annet? Må det være en av disse alternativene?

Skrevet

Så lenge du sier det er midlertidig uansett hadde jeg valgt alternativ 1. Så slipper du (forhåpentligvis) bråk i kvelder og helger og sånt også, noe som kan bli ekstremt frustrerende over tid. Og så hørtes jo beliggenheten deilig ut :o)

Skrevet

Nr 1 syns jeg du skal gå for :)

Et tips : Kjøp noen fine skillevegger (feks ikea eller andre møbel forretninger) og lag til en liten del av soverommet som blir gutten din sitt. Så får dere liksom litt hver begge to :)

Eller du kan høre med utleier om å få lov til å sette opp en lettvegg. Lettvegg kan feks være en halv vegg, altså bare gå et stykke ut fra veggen slik at du får delt rommet i to :) Ei venninne brukte faktisk bare skinner i gulv og tak, og skilte av et rom med noen skyve dører. Høres sikkert rart ut men det blei skikkelig fint. Det er masse muligheter for smarte løsninger :) Lykke til

Skrevet

Et annet alternativ er jo at DU har soverom i boden. i leilighet nummer 1., Den lille er kanskje mer på soverommet enn deg uansett? Og da får du ikke dårlig samvittighet for å legge ham i et rom uten vindu. Og så sover du med døren åpen og lufter godt i leilgheten ofte,

Skrevet

Da jeg bodde alene med jenta mi som var like gammel som gutten din hadde jeg bare 1 soverom. Der sov datteren min og hun hadde lekene sine der. Jeg laget meg en fin liten alkove i boden som var inne i leiligheten. Fikk akkurat inn en 120 bred seng :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...