prekæs Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Er ikke det forferdelig harry da? Som gjest er det vel mer naturlig å spørre brudeparet direkte hva de ønsker seg. Det fungerer fint i de fleste tilfeller.
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Har ikke giftet meg, men hadde aldri gjort det. Kunne vært mer tilbøyelig til å skrive "Gi heller et bidrag til et veldedig formål enn å kjøpe servise vi ikke trenger" ;-)
yasmina Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Jeg maa innnroemme at jeg syns det er litt pa akanten. Spoerr gjerne etter oenskeliste naar vi skal i bryllup, men trenger ikke faa den med invitasjonen
prekæs Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2008 Da jeg giftet meg for andre gangen (kremt) gikk jungeltelegrafen veldig og fikk ikke en ting jeg (vi) ikke likte:)
balsam Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 hadde ikke falt meg inn...syns det virker gårdig!!
A4 Husmor.... Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Kunne aldri gjort det selv. Vi la ut lister i noen av butikkene i nærheten og henviste der hvis noen spurte oss hva vi ønsket oss. Vår erfaring var at veldig mange spurte direkte om hvor vi hadde lagt ut lister
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 Vi sendte ikke med ønskeliste.. Synes ikke noe om det
LadyLuck & Skrevet 27. juli 2008 #8 Skrevet 27. juli 2008 hvorfor ikke gjøre det på følgende måte... Send invitasjonene som vanlig, ogg ha en dato der folk skal ha svrt om de kommer eller ikke. Send så ønskelisten til de som kommer, og så ha en påskrift som.f.eks- "her er ønskelisten vår, for de der ute som er usikre.."
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Jeg syns det blir rett og slett litt frekt jeg.. sende ønskeliste med invitasjonen eller sende den i etterkant til de som kommer.. men meg om det;)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. juli 2008 #10 Skrevet 27. juli 2008 Kunne jeg aldri gjort, nei. Vi la ut ønskeliste 2 steder, og gav beskjed om dette til de som spurte, og for de som bodde langt borte (endel familie utenlands + andre kanter av landet) hadde vi laget en slags hjemmeside med bilde av serviset og bestikket vi ønsket oss + litt andre ting. Kun en adresse folk fikk ved forespørsel. Fikk stort sett bare ting vi ønsket oss (hadde ikke bodd hjemmefra på skikkelig før, så vi trengte "alt") og jeg hadde ikke inntrykk av at noen syns vi var grådige.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. juli 2008 #11 Skrevet 27. juli 2008 Men det er faktisk ganske vanlig og helt up to date og gjøre det. Og jeg synes det er helt greit jeg. Veldig mange har jo lagt ut en ønskeliste på Glasmagasinet eller Tilbords og da får man sånne små "visittkort" som man kan legge med innbydelsene som man sender ut, slik at gjestene vet hvor man kan henvende seg for å finne ut hva brudeparet ønsker seg. Synes det er helt genialt og veldig lettvint både for brudepar og gjester. Og jeg synes det er sært at så mange her inne reagerer på dette, men her inne er jo alt galt enten man gjør ting på den ene eller andre måten. Hadde ikke brudeparet sagt et ord om hva de ønsket seg så hadde man lest ørten tråder her inne om hvor "forferdelig" det er å finne på noe til et brudepar som ikke ønsker seg noen ting.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. juli 2008 #12 Skrevet 27. juli 2008 om folk sender med øsnkeliste til meg så er det på en måte praktisk. selv om jeg aldri ville gjort det slik selv
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. juli 2008 #13 Skrevet 27. juli 2008 Hvis det er et visittkort så syns jeg ikke det er SÅ ille - jeg så liksom for meg at man la ved hele marakkelset jeg, hehe... Dèt syns jeg er litt over kanten...
It's all about me Skrevet 27. juli 2008 #14 Skrevet 27. juli 2008 Jeg synes det er et stooort NEI. De som øsnker å se listen spør etter den eller finner den annen måte. Vi ga den omtrent ikke til noen personlig, men jaggu var vel 95% av gavebordet fra listen fordet.
miss blithe Skrevet 27. juli 2008 #15 Skrevet 27. juli 2008 Vi skrev hvor vi hadde registrert ønskeliste på invitasjonene når vi sendte dem ut, og vi har bare fått positive tilbakemeldiger på det. Fått høre at folk syntes det var greit å vite hvor vi hadde ønskeliste for de hadde jo spurt etter det senere. Så min erfaring er at det er praktisk for brudeparet og gjester.
Alba44 Skrevet 27. juli 2008 #16 Skrevet 27. juli 2008 Nei, det ville absolutt ikke vi gjøre. Blir helt feil. Vi la ikke ut noen ønskeliste noen steder da vi giftet også heller vi da. )
dama Skrevet 27. juli 2008 #17 Skrevet 27. juli 2008 vi hadde ikke ønskeliste, synes det er ganske ille å ha det.. bglir rett og slett litt for grådig synes jeg.. hadde ikke følt meg komfortabel med å ønske oss ting bare fordi vi giftet oss..
Fire småtroll Skrevet 27. juli 2008 #18 Skrevet 27. juli 2008 Kunne virkelig ikke falt meg inn å gjøre det.... Vi la ut ønskeliste i noen butikker da vi giftet oss, og de som spurte fikk vite hvor det var. Det holder i massevis det synes jeg. Var i et bryllup for en stund siden hvor det sto i innbydelsen at de ønsket seg penger, DET var virkellig helt på grensen synes jeg.
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #19 Skrevet 27. juli 2008 Synes det er utrolig praktisk jeg herrefred så negativt man skal se på alt da? Skjønner ikke hvorfor det skal være grådig å ha ønskeliste eller frekt å sende med liste! Alle vet jo at man får gaver av gjestene når man gifter seg, og jeg synes hvertfall det er MYE bedre å gi noe som brudeparet ønsker seg enn å lure på om de likte tingen etterpå. Folk må gjerne sende liste til meg hvertfall, så vet jeg at de pengene jeg bruker på gave går til noe som de virkelig har brukt for å trenger
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #20 Skrevet 27. juli 2008 Overhodet ikke harry. Kun praktisk. Det er ikke alltid man snakker "direkte med brudeparet" før bryllupet heller. Vi skrev i innbydelsen at ønskelista var lagt ut på tilbords. Så kunen de som ville det, oppgi navnet vårt der, og se hva vi ønsket oss. Vi fikk alt vi hadde lagt ut der, og trengte ikke å bytte noe, da ingenting var samme gave. Jeg vil heller kjøpe noe jeg vet brudeparet ønsker seg, enn noe dill jeg ikke vet om de vil ha.
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 27. juli 2008 #21 Skrevet 27. juli 2008 søskenbarnet mitt gjorde det.var en liten lapp i tillegg til invitasjonen.tenkte ikkje nokka over det isyns det var veldig praktisk,for da slapp i å spør...men de skrev forskjellige butikker de ønsket gavekort fra,å hos nokken butikka lå det liste..
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #22 Skrevet 27. juli 2008 Det kommer helt an på hvordan det gjøres. Sist vi ble invitert i bryllup var det skrevet på invitasjonen adressen til et nettsted med kart, ønskeliste ol. Det var veldig praktisk og laaaangt fra harry. Brylluppet før der igjen lå det en laaaang ønskeliste dytta inn i invitasjonskortet hvor flatskjerm til 30.000 stod øverst på lista og resten var omtrent i samme prisklasse. Det er hva jeg vil kalle en smule usmakelig!
du og jeg og vi to Skrevet 27. juli 2008 #23 Skrevet 27. juli 2008 Jeg ville ikke gjort det, kjennes litt som - "velkommen i bryllupet, her er lista over det vi vil ha."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå