Gå til innhold

Er hun for gammel til å være barnevakt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor er 70 år. Nå driver mannen min og jeg og diskuterer om hun er for gammel til å passe babyen på 6 uker. Moren min passet babyen her en dag, og jeg likte ikke det helt fordi vesla er så liten enda, og jeg stoler mer på moren min enn på svigermor (ikke fordi jeg ikke liker svigermor altså, men bare fordi jeg kjenner moren min bedre). Nå sa mannen min at han også var tryggere på min mor som barnevakt enn sin egen, fordi han syns hun begynner å bli for gammel. Problemet er at jeg har 3 ting jeg bare må gjøre i august og vi kjenner egentlig ingen andre som har mulighet til å trå til på dagtid. Svigermor er pensjonist, så hun kan stort sett alltid, og ønsker veldig å være barnevakt. Hva ville dere gjort? Har dere noen øvre grense på hvor gamle barnevaktene får være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det der tror jeg kommer veldig ann på hvordan hun er ihht alder.. Bestemor er 67, og jeg kan fint overlate både minsten, og jenta mi til henne. Ikke noe problem! Hun er en sprek dame, som ikke er det minste preget av og snart være 70. For å si det sånn, så ville jeg heller latt bestemor passe ungene, enn mamma...som er 43...

Skrevet

det går vel ikke på alder men på hvor med man er.

om hun er oppegående funker det vel?

Skrevet

Hvis hun er en frisk og sprek 70-åring ser jeg ikke problemet. I den alderen kommer det egenbtlig mer an på formen enn den eksakte aldren, mener jeg.

Selv hadde jeg ikke sjans å ha noen til å passe ungene før de var minst 6 mnd pga amming ;-)

Skrevet

Mormoren til min mann er 76 år, og hun kunne fint passet mine unger.

Nå er minste 2 år, men hadde ikke hatt problemer med å overlate han til henne. Jeg er helt trygg på henne.

Skrevet

Har vært borti tankegangen selv. Min svigermor passer innimellom på dagtid. Ved sykdom eller ved å hente i barnehagen. Hun er veldig sprek og oppegående og over 70. Men det er klart. Skjer det noe og hun er alene kan jeg ha ett problem. Vanskelig det der.

Skrevet

Hun er jo sprek i forhold til alderen, og hun passet eldstejenta for 3 år siden, og da var det greit syns jeg. Men vi merker at hun har blitt eldre på de 3 årene. Mannen min sier at han aldri ville latt henne passe en 1-åring, men at babyen kanskje er greit siden vi faktisk må ha en barnevakt, for med en baby er det ikke så mye som kan gå galt. Saken er vel egentlig den at vi syns ikke hun skal passe, men vi har ingen andre.

Skrevet

mi datter har vært hos oldemor på snart 71 helt siden hun ble født, da hun var ny var hun bare noen timer om jeg trengte det, nå er hun 3 i høst, og har 2 uker sommerferie med oldemor på 71 og oldefar på 74. de storkoser seg alle 3 :)

Skrevet

Oldemor her er 79 og hun får passe begge ungene.

Hun har riktignok selv sagt at hun er litt ukomfortabel med å passe når de er helt små, fordi hun har Parkinsons og plundrer med de små bleiene.

Den gangen hun oppdaget det hadde vesla på seg provisoriske tøybleier av håndklær når vi kom;)

Hehe.

Men jeg stoler fullt og helt på henne og oldefaren når jeg plasserer ungene der noen timer.

Skrevet

Er det dagtid eller natt vi snakker om? Og mange timer eller bare et par? Hvis babyen deres er rolig og "enkel" å ha med å gjøre, og det i tillegg ikke var for mange timene hadde jeg nok fortsatt gjort det, så lenge hun selv føler seg komfortabel med det. Og spesielt om det er på et tidspunkt av dagen hvor baby likevel sover mye.

Er babyen derimot mer krevende (feks med kollikkrier og mye grining) som kan være vanskelig å finne utav hadde jeg heller latt være (såfremt dere ikke har andre alternativer).

Skrevet

her har bestefar på 72 passa snuppa noen timer på dagtid fra hun var 2 uker gammel når jeg skal til frisør, på butikken ol... 3 mnd nå, går kjempebra det, mer avh av person enn alder... han roer henne bedre enn pappan iallefall :- )

Skrevet

Dette med alder syns jeg ikke teller, mormor på 82 er barnevakt for mange småbarn fortsatt. Jeg tenker ikke på alderen hennes i forhold til det. Så lenge hun føler seg komfortabel med det er det helt greit syns nå jeg. Voksne mennesker pleier da ikke si at de vil være barnevakt om de ikke føler de mestrer det. En baby er jo rolig i forhold til ei på tre år også... om alt i bunn og grunn hviler på at dere ikke stoler på henne, så må dere jo bare la det være da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...