Gå til innhold

noe spesielt navn, synspunkter anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, 15 uker, med nr 2 :)

har forelsket meg i navnet Heike hvis det blir en gutt. Sambo liker også navnet godt men vil gjerne oppkalle en eventuell sønn etter sin elkskede bestefar Olaves. har måttet tygge litt på det navnet, men synes det er koselig :) blir Heike Olaves kræsj? liksom dårig-gjort-kræsj eller kul mix?

Min datter på snart seks heter Nadia Linnèa.

Nadia og Heike?

Nadia og Olaves?

alle synspunkter ønskes velkomne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva jeg synes, men tenker på Isfolket av Margit Sandemo når jeg hører Heike...

Skrevet

Heike er nydelig. Olaves synes jeg (siden du spør) er fælt, og sammen med Heike ble det enda verre...

Skrevet

Enig med innlegget over; Heike var et flott navn,men Olaves var lite fint!

Skrevet

Beklager, men liker ingen av navnene. Men det viktigste er jo at dere liker det!

Skrevet

Heike er et grusomt navn. Tenker også på isfolket.

Olaves er litt fint! Men bra blir det nok uansett.. mange navn som blir "pene" når man kjenner folk som heter det;)

Skrevet

Heike er et kjempefint navn, er med i vurderingen her også..:-) (Heike fra Isfolket var jo en meget sympatisk mann, så det er vel ikke negativt!) Olaves er koselig, personlig liker jeg bedre jente-varianten Olava, men Olaves er absolutt et pent navn. Synes også de godt kan brukes sammen, man trenger jo heller ikke nødvendigvis bruke begge navnene daglig...

Kjenner selv en Ask Olav, også en spesiell kombinasjon men de bruker bare Ask, Olav er oppkallings tradisjon i fars familie. Synes det er koselig med oppkalling.

Skrevet

Takk for input, regnet med at det var litt blandede svar :)

til deg 12:28: blir nok et mindre brukt mellomnavn Olaves også, sånn for å følge tradisjonen med oppkalling.

Skrevet

Heike er et nydelig navn, og det minner meg også om Heike i Isfolket:) Det gjør ikke navnet dårligere! Synes Heike Olaves går fint, med Olaves som mellomnavn. Flott navn med mening!!!

Skrevet

Jeg syns Heike Olaves er en ganske stilig kombinasjon. Ikke så vanlig som mange andre dobbeltnavn. Syns dere bør gå for det jeg. :)

Skrevet

takk :)

jeg liker det godt, fint med svar folkens :)

Skrevet

Hehe, jeg har også lest Isfolket. ;) Jeg synes Heike blir litt for Isfolket, om du skjønner hva jeg mener... Men navnet i seg selv er i og for seg fint, selv om jeg synes det er litt for feminint for en gutt. Og Olaves var jo en av de skikkelige fæle skurkene i Isfolket, så det navnet liker jeg ikke pga det. Dårlige assosiasjoner! Men hva med Olav? Det er fint. :)

Skrevet

Jeg tror Heike Olaves blir en skikkelig kul fyr! Det viktigste er at dere har gode assossiasjoner til navnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...