Gå til innhold

Jeg mister forstanden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg i flere dager sitter og lest om kvinner som har mistet barnet sitt iløpet av svangerskapet og etter. Jeg synes det er fryktelig trist, og føler meg nesten respektløs hvis jeg ikke går innom disse minnesidene... Nå har jeg lest så mye forferdelige ting og sett så mange forferdelige bilder at jeg holder helt alvorlig på å miste forstanden! Samboeren min begynner å bli bekymra for meg, og lurer på hvorfor jeg fokuserer så mye på død og tragedie. Det verste er at jeg ikke vet! Jeg har store vansker med å ikke klikke meg inn på disse sidene...

Selv om dette er mitt andre svangerskap og jeg var relativt avslappet forrige gang, er jeg nå helt skrekkslagen for alt som kan gå galt. Nå føles det som jeg garantert kommer til å få en SA, MA, dødfødt baby, krybbedød osv osv!! Jeg tenker at jeg har blitt velsigna med en velskapt gutt en gang, så det kan vel umulig skje igjen?

Noen andre som har det sånn? Jeg sliter veldig med dette her nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter litt selv også... tenker bare på alt som kan gå galt og hver minste lille,vondt spes rundt mage regionen tar eg som et tegn på at alt er galt... DEt er fælt å slite med desse bekymringene og eg skulle virkelig ønske at eg var kommet til andre trimester for eg inbiller meg at eg kommer til å bli mindre bekymra da.... Er i min femte uke nå, snart over i sjette.

min sambo deler ikkje min bekymring i den forstand og synes nok eg er litt hysterisk..

*krysse fingre for at alt går bra med oss som er her inne*

Skrevet

Jeg har det nok ikke like ille som deg, men jeg kan forstå at det fort kan bli slik. Jeg holder meg konsekvent unna innlegg om dette. Det er hverken respektløst eller egoistisk å gjøre det. Husk at mennesker som har mistet, på den ene eller andre måten, har et større behov for å snakke om det og å finne likesinnede en de som har et problemfritt svangerskap. De vil da også oppsøke nettsteder som dette. Derfor kan det her inne virke som om "alle" mister. Realiteten er jo faktisk at det er de færreste som dette skjer med!

Mitt råd er å lese bare positive innlegg, og innlegg om normale svangerskap. Se på bilder av utviklingen av barnet ditt og kjenn på kroppen og på symptomene som gjør at du vet du er gravid. Det gjør jeg. Enda mitt eneste symptome er at jeg har ømme pupper ;-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for fine svar :) Jeg skal nå gå inn for å kun lese positive historier, og prøve å fokusere på at dette skal gå bra! Når jeg tenker meg om, så har du jo selvfølgelig helt rett, Underveis.dk. Opp igjennom årene har jeg jo sett talløse slektninger og bekjente gå gravide, føde og oppdra et friskt og sunt barn. Kjenner faktisk ingen som har mistet på noe som helst tidspunkt, ihvertfall ikke som jeg kan huske.

I dag har jeg også en følelse av å være støl i magen, som jo er et godt tegn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...