Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Det virker som at menn som blir sammen med damer som har barn fra før, har lettere for å inkludere barnet/barna, kanskje tar barnet/barna lettere og fortere til seg. Syns det virker som at jentene kan ha mer problem på dette området (om ei dame blir sammen med en mann som har barn fra før).. Syns jeg leser ofte om stemammaer som er litt fortvilte. Men hører sjeldent det samme fra stepappaer Er det ofte sånn? Eller er det bare jeg som ikke har snakket med de "rette" stepappaene?
Gjest -<<- Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 I et flertall av tilfellene bor jo barn etter samlivsbrudd mest hos mor. Altså vil stefar ha langt mer dagligkontakt med barnet enn stemor. Selvsagt ikke alltid, men ofte. Dette vil helt sikkert kunne bidra til at man får et mer naturlig samspill med barnet. Teorien din er sånn sett ikke på jordet.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Det er oftere litt mer drama rundt oss damene, vet du. Det er ofte mye sjalusi inni bildet. Vi jenter har gjerne litt problemer med å se for oss mannen vår med en annen dame, og et barn er jo en stooor påminnelse om at du ikke akkurat er hans første.... Menn er oftere litt rundere i kantene der.. Kan det være en del av grunnen?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Men jeg tenker litt sånn uansett.. Det kan virke som jenter har litt vanskeligere med og godta et nytt barn. Har lettere for å se etter problemer. Men ja, det kan jo ha mye med hvor mye kontakt man har med det barnet. Men jeg syns at jeg hører oftere problemer med et stebarn fra en dame enn en mann. Jeg dater en mann nå som virkelig ikke har noen problem med at jeg har et barn. Nå har ikke denne mannen barn fra før. Men jeg har venninner som har datet menn med barn, å jeg hører ofte klaging fra disse jentene.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Ja, jeg tror også det kan være en del av grunnen..
!!!! Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Tror ikke damer er mere drama mennesker og fortere blir grønnøyde monster enn menn. Tror din observasjon kommer av at mann engasjerer seg mindre i sin partners barn (les leker med, men ikke er pappa for) da kvinner ofte går mere opp i barna vil de også få flere konflikter.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 en ste pappa eller mann har alltid letter å få respekt tror jeg, for en mann kan virke mer autoritær, og blir lettere hørt både av barna og biomor, i tillegg legger ikke mannen seg opp i mat rutiner og soverutiner osv. som vi damene ofte kan gjør. stort sett er det vel vi damene som styrer på hjemme og det er vel der konfliktene kan starte... ett barn er ofte også veldig knyttet til mor, jeg mener derfor det er lettere å akseptere en ekstra pappa enn en ekstra mor... og der er nok mange ste pappaer som sliter også, men prater ikke om slike ting til andre som vi damer gjør.. min samboer var kjæreste med ei som hadde ett barn en gang, og han syns det var vansklig fordi mora ga alltid etter å hadde ikke klare grenser så det går nok like mye begge veier tror jeg... men blir mer snakket om av damer rett og slett.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå