Mammas lille gullgutt Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Når kan jeg begynne på disse?? Leser så mye rart.. I helsekosten sa damen jeg skulle begynne 2 mnd før termin, men flere steder her står det helt noe annet... Noen erfaringer/grunner for ikke å begynne enda? Skal ikke dette bare modne og gjøre klart for fødsel?
Venter på sommer,sol og barn Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 På boksen jeg kjøpte stod det at man skulle ta de tre mnd før termin.. Men jeg kjøpte de i går, og har bare 3 uker til termin
Mammas lille gullgutt Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2008 Står bare anbefalt dosering på min.. Hmm.. Tenkte jeg skulle begynne nå jeg da, siden jeg har 2 mnd til termin.. Men er jo litt redd for å sette igang noe, har hørt det kan skje? Men har også hørt det ikke kan skje.. Hmm.. Mye frem og tilbake her nå! :-) Vil gjerne forberede så godt som mulig til fødsel også! Hva heter de du tar da? Mine heter Solaray...
AK, mamma til Aurora. :) Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Jeg bruker også solaray, fikk beskjed om at jeg ikke skulle begynne før en mnd før termin av dama i helsekoseten, så jeg begynnte 1 mnd før termin.
Mammas lille gullgutt Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2008 Okay! Hmm.. Merkelig at de som selger dette ikke er enige om når du skal begynne da... Ja, ja! Bør kanskje vente litt til da... :-)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Jeg husker ikke når jeg begynte med mine sist, men mener det var et par mnd før fødsel. Han kom på overtid! Bringebærbladte skal man vel ikke drikke før uke 36 om jeg ikke husker feil, den fikk jeg merkbare kynnere av rett etter jeg hadde drukket den. Jeg fikk ganske sterke, korte rier sist, bare et par stykker opp i 1min, men han kom ut forde Kan jo hende de hadde noe for seg de kapslene. Ikke måtte jeg sy noe heller, men det måtte jeg ikke med nr 1 heller.
Mammas lille gullgutt Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2008 Ja, er først og fremst det å revne jeg håper og unngå, utover det så får han komme når han vil! Hehe :-)
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 27. juli 2008 #8 Skrevet 27. juli 2008 Er nok ikke noe fare å begynne med dem nå. Jeg begynte når jeg hadde igjen 2 mnd.... De skal jo bare forberede og styrke livmoren til fødsel og ikke sette igang noe. Bare begynn med laveste dosering og øk på etter hvert.. Lykke til!!
2 fine små Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Disse kapslene er bra for saa mye og de starter ikke foedsel, det har jeg aldri hoert om i hvert fall. Min motivasjon er aa faa en smidig foedsel, kanskje 2-3 timer kortere foedsel (er vel andre fase av foedselen som kortes ned paa) og saa er det stas med muligheter for mindre revning ja, klart det. Har ogsaa hoert at man skal slutte paa omega tre siste ukene foer foedsel, og heller oeke dosen bringebaerbladkaplser, fordi omega3 har hele svangerskapet styrket vevet der nede, mens kapslenene faar vevet til aa slappe litt mer av, som jo er en faktor for dem som haaper aa ikke revne mye. Jeg tror ogsaa veldig paa dette med avspenning under foedsel. Tror jeg var ganske anspent i hele meg forrige gang og klart sliten etter et doegn paa kur, men med full epidural, lystgass osv osv, kjente jeg jo ikke smerte da, saa jeg fikk jobbet med foedselen likevel, og ikke smertene. Denne gangen sikter jeg inn paa aa slippe smertestillende om mulig, og da blir avspenning superviktig, at jeg ikke strammer til selv der nede naar babyen skal ut spesielt da.... Om vi klarer alt dette gjenstaar jo aa se, men er mer bevisst paa det denne gangen. Og i mitt hode, ut fra hva jeg har lest, saa skal ting for mange gaa smidigere ved bruk av bringebaerkapsler. Noe kortere foedsel, noe mindre vondt og noe oekt sjanse for mindre revning, samt noe raskere sammentrekning av livmoren etterpaa. Det er hva jeg tror paa. Begynte vel strengt tatt med teen i uke 33-34, og saa gikk jeg over paa kapsler uke 36, og jeg har oekt dosen godt opp mot slutten naa. Det er visst ogsaa noe med aa ikke gaa for lenge over termin da, saa faar vi se, sitter her paa termin og blomstrer jeg da, med kynnere og litt uggen foelelse. Lykke til alle som proever kapsler, det er foerste gangen jeg gjoer det.
Mammas lille gullgutt Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2008 Da begynner jeg nok nå! :-) Men det med dosering.. Står på boksen 2-3 kapsler 2 ganger om dagen.. Står ikke noe om noe eventuell økning av dosering, er det vanlig å øke dosen? Skal jeg da begynne med mindre enn dette, eller skal jeg bare holde meg til dosering konstant uten å øke eller noe?.. Lettere forvirret her se! :-) Så redd for å gjøre noe galt da.. Hehe!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. juli 2008 #12 Skrevet 27. juli 2008 det står to kaplser på boksn min men han på helsekost sa at 4 kaplser var dagligdose når man skulle bruke d i forbindelse med graviditet:)
AnnaLena Skrevet 27. juli 2008 #13 Skrevet 27. juli 2008 Modnings akupunktur hos jordmor er mye sikrere. Jeg skal ta akupunktur hos min jordmor i Tønsberg på Meg og Magen. Har hørt mange som har vært der og alle skryter. Selv sykehuset anbefaler henne.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. juli 2008 #14 Skrevet 27. juli 2008 går både til modnings aku å tar bringebærkapsler:)
Mammas lille gullgutt Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. juli 2008 Åja! på min står det vel 2-3 kapsler 2 ganger daglig.. begynner med 4 om dagen da kanskje, og så øke til 6 kapsler.. om 1 mnd eller noe? foreksempel? :-)
Mammas lille gullgutt Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. juli 2008 Eventuell modningsakupunktur trur jeg vel at jeg bør vente med til litt nærmere termin! :-)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. juli 2008 #17 Skrevet 27. juli 2008 på min boks står d 2 kaplser daglig... men tar fire så viss d står høyere dose på din boks så kan du vel øke tror jeg.. når d kommer til aku sa min akupuntør at man kan begynne i uke 32. for det kan ikke sette igang prosseser som ikke allerede er i gang. men det vil hjelpe på å gjøre slutten på svangeskapet lettere sa hun.. å hun driver jo med dette på heltid så vil tro hun har peiling:) for di bruker forskjellige plasser å sette nåler på i forhold til hvilken uke man er i:)
Mammas lille gullgutt Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 27. juli 2008 Aha! :-) Da kan jeg jo begynne å tenke på det straks også da! :-) Vil prøve alt som anbefales for å forenkle fødsel se! Hehe.. Alt skal prøves! Som er trygt da.. Og akupunktur og naturpreparater bør vel regnes som ganske trygt! :-)
2 fine små Skrevet 27. juli 2008 #19 Skrevet 27. juli 2008 Jeg gjoer ogsaa begge deler, og det med aa oeke dosen bringebaerkapsler, er bare noe jeg har gjort siste uken altsaa, og da ikke mye bare at jeg tar tre ganger daglig i stedet for to. Siden uke 36 har jeg fulgt det som staar paa boksen og fra uke 33/34 drakk jeg bare teen, moderat og ikke hver dag. Angaaende akupunktur saa er det visstnok optimalt aa starte i uke 35, selv om man klart kan ta akupunktur for aa lette svangerskapet - hele svangerskapet egentlig. Min akupunktoer sa at om hun faar velge, saa starter hun i uke 35. Da er det en gang i uken, og saa har jeg fulgt opp med to ganger i uken uke 39 og 40, da setter hun fortsatt modningsakupunktur, men ogsaa igangsettingsakupunktur, med oekt styrke fra foerste gang uke 39 til siste gang uke 40. Jeg har termin i dag og har ogsaa bestilt en tur dit i morgen, da skal hun trykke paa "alle tenkelige knapper mulig" for aa se om det kan sette i gang noe. Det mest positive med aa gjoere ting som dette, tror jeg (og jeg gjorde ingen verdens ting av dette foerste svangerskap) er at kroppen faar begynt aa jobbe med aa forberede seg til foedsel, man stimulerer positivt foedekanaler, livmor og alle organer og prosesser som spiller inn i forhold til siste del svangerskap, foedsel og tidlig barselstid (som sammentrekning av livmor osv). Det handler jo ogsaa litt om hvilken "planet man er paa" for aa si det saann, noen mener alt bare er tilfeldigheter uansett og dermed sparer de tid og penger.... =o) Mens noen av oss heller mer mot naturmedisin enn klassisk medisin, og da proever vi. Det som er litt interessant for min del er at jeg en utrolig lett sistetid naa, er supersprek (har trent i et halvt aar da, flittig 5 ganger i uken og svoemmer og gaar paa yoga enda) og jeg som vaginalt foedte setebarn sist etter to mislykkede vendingsforsoek, og som hadde setebarn lenge naa ogsaa - har opplevd at barnet snudde seg selv, 3 uker foer termin. Jeg har nesten ikke hatt svangerskapsplager og utgangspunktet mitt var ikke aller best i forhold til form, vekt og trening. Ingen bekkenloesning, ingen ryggplager, ingen hevelser, bare kvalm foerste trimester og generelt i god form. Ikke noen vektoekning paa meg, men god, jevn og paa slutten oppadstigende vektkurve paa baby. (det er ingen bragd aa ikke legge paa seg i svangerskap, men for oss som hadde god overvekt foer vi begynte, saa er klart vektkontroll i det minste et maal - og med minst 5 naeringsrike maaltider daglig er det ikke noe aa snakke om dersom man ikke gaar opp i vekt selv) Saa for meg har kombinasjonen trening fra januar til juli, sunt kosthold og god apetitt, akupunktur, vitaminer, mineraler og til slutt bringebaerbladkapsler - totalt sett virket positivt inn - innbiller jeg meg i hvert fall. Mulig noe virker og noe bare er kjekt aa ha proevd, men jeg foeler at totalinnsatsen har betalt seg og jeg er naa klar for en mest mulig aktiv foedsel med minst mulig smertestillende (dersom jeg klarer det da og kan velge) hvor jeg ogsaa etter foedselen i mye raskere tempo enn forrige gang begynner aa ta vare paa meg selv etterpaa. Om vi klarer alt dette da, det gjenstaar aa se. =o) Hoey aktivitet i magen og jeg legger meg med vissheten om at det gjerne kan skje noe i natt..... Sov godt alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå