1,2 og snart 3små Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 hvor mye vann i kroppen(føttene) kan man ha før man kontakter lege? har også vannvittig hodepine...våknet med at jeg nesten ikke klarte å røre den ene ankelen..var kjeeeempestor,den ene foten er mye større enn den andre og jeg har drukket myye og ligget med bena høyt og på et kalt rom...men neida om d hjelper...råd??
vakera ¤høygravid¤ Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har også mye vann i kroppen. Det verker i fingre og håndleddene er kjempevonde. På morran ser det ut som jeg har grått i flere timer, ansiktet er skikkelig hovent. Hvis det er lenge til du har time hos jordmor eller legen ville jeg ha kontaktet legen på mandag for en sjekk. Mye vann i kroppen, proteiner i urinen, høyt blodtrykk og hodepine alene er ikke noe å bekymre seg for, men har man alle disse symptomene sammen kan det være svangerskapsforgiftning. Jeg er veldig hoven og har proteiner i urinen, så skal på ny sjekk på mandag. Godt råd er å bade, eller dusje eller ha beina i kaldt vann. Kutt ut alt som heter salt og drikk mye vann. Støttestrømper hjelper også. Lykke til!
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 det er en kjempestor belastning for gravide når tempen ute stiger over 25 grader..d går utover nyrer å alt,d er da d er kjempeviktig å drikke mye vann..å holde seg mest mulig vekk fra solen,bade mye,,vær mest mulig i skygge.. en skal drikke mer vann nå enn en ellers hadde gjordt..derfor får du nok lettere hodepine og..salt belsater nyrene som er med på å regulerer vannet i kroppen,,hold deg mest mulig unna kaffe,drikke med kullsyre,salt,sukker..eller hvertfall begrens d i disse dagene d er så varmt.. dette er tips akupunktøren min sa til meg.. jeg fikk nåler for dette ,å har ikke vært plaget med vann i kroppen en dag etterpå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå