Gå til innhold

Rett på mer pauser i sommervarmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg jobber er det sinnsykt hett for tiden. Vi har satt opp temp-måler, og den viste i går nesten 50 grader. Det er også veldig tett luft, fordi vi ikke har mulighet for å åpne vinduer/dører. Bygget er ca 800 m2, og vi har en eneste liten vifte vi kan kjøle oss ned ved. Den rekker omtrent en meter...

Når vi jobber 9 timer, har vi 30 minutters lunsj + 2 stk 5 minutters pauser. Arbeidet er fysisk tungt, med gåing og løfting hele dagen. Vi har også glasstak i bygget, så solsteiken står på oss hele dagen.

Har vi ikke rett på mer pauser enn totalt 40 min i løpet av 9 timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under omstendighetene vil jeg si dere trenger 1 time pause, men det er vel vanlig med 30 min pause en vanlig arbeidsdag? Det har vi hvertfall...

Skrevet

Jo, vi har 30 min lunsj, og 2 stk 5 minutters pauser.

Skrevet

Jeg mener der er en regel om at stiger tempen til over en viss grad, så skal det stenges.

Sjekk arbeidsmiljøloven, kanskje der står noe om det. Du finner den lett på lovdata.no

Skrevet

Det tror jeg også..

Man har nemmlig ikke lov å ha undervisning på skolen i klasserommet sitt om det er over-eller under en viss temperatur.. Da får man gå hjem om det ikke er annent ledig og man vil..

Derfor syns jeg det er rart at dere må jobbe i slik temperatur.. Sjekk arbeidsmiljøloven!

Gjest Toxic
Skrevet

Dersom inneklimaet er uholdbart skal tiltak iverksettes. Hva sier arbeidsplassens verneombud om saken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...