Guri Malla har to små Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Satt på bussen med vogna her om dagen, jeg holdt vogna i siden. Kom på to damer med hijab og barnevogn. Hun ene tok tak i håndtaket på vogna mi, med begge hender, og skravlet med hun andre. Hun holdt seg altså fast i min vogn istedenfor alle andre steder, og skravlet videre med hun andre. Jeg måtte bare flire litt, gjør jo ingenting, men rart var det, der hun stod og liksom "eide" min vogn. Ikke så lett å få øyenkontakt fra siden heller, når så mye stoff dekker ansiktet.. Dette er ikke et rasistisk innlegg, men lurer på om en annen hadde turt og gjøre det samme he he
Northernlights Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Kanskje hun sa: "Jeg skjønner meg ikke på disse norske damene som ikke holder fast vogna med babyen sin når de sitter på bussen!" ;o)
Guri Malla har to små Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2008 He he, ja men jeg holdt den jo fast, bare i siden
Dunder Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Hun var vel neppe utenlandsk. Det er få muslimske turister i Norge.
Labambie Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Av utenlandsk opprinnelse da... Utenlandsk kan man si selvom de bor i Norge,så trenger de ikke være fra Norge.. Men,jeg tror det at vi nordmenn er litt "knytt" og blir lett brydd.. Andre kulturer er mer åpne og reager ikke på sånt i det hele tatt.. Kan jo hende hun ikke tenkte over det som noe unaturlig?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 moren min jobber som norsklærer for fremmedspråklige, og hun forteller stadig at elever kommer til henne å spør "hvorfor er det ingen som liker meg her? de er ikke nær meg når de gir meg tilbake vekslepenger en gang" jeg syns det sier litt. litt om hvor lite som skal til før man blir "såret" og hvor lite som skal til før vi misforstår værandre. når jeg gir tilbake penger er jeg aldri nær den jeg gir penger til. fordi det går over "personlighetsgrensen" uavhenig av om det er min søster eller en kunde. kanskje hun bare ville hjelpe? det er veldig mange kulturer som har et helt annet syn på barn en vi. der alle passer på alles barn. og ikke vær enkelt mamma på sin egen.
Guri Malla har to små Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2008 Takk for oppklaringen Labambie, noen er visst litt vanskelige Selv har jeg hengt meg opp i at Northernlights tror jeg ikke holdt i vogna mi, hallo!!! Slipper aldri vogna på bussen! Nei uff, er vel på tide å legge seg! God natt alle sammen
Guri Malla har to små Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2008 Som sagt, gjorde ingenting, men jeg hadde kanskje forventet litt øyekontakt og smilende øyne..? Ja vi er nok forskjellig, og det byr på utfordringer om å forstå hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå