Gå til innhold

Rettsak-foreldreansvar ... HJELP!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren går til sak for å få samvær og foreldreansvar (jeg har foreldreansvaret alene), han har ikke samvær fordi han har utsatt meg for psykisk og fysisk vold over flere år, også forran ungen. Barnevern, bup og familieverns kontor fraråder meg å la han ha samvær med sønnen sin på 3 år. Lang historie...

 

Nå leste jeg på et innlegg her at det skal ingenting til for at en rett gir delt foreldreansvar. Er det virkelig tilfelle?

Både bvern, famvern, bup, atv, politi, lege etc sier at jeg IKKE skal skrive under på delt foreldreansvar (de mener også han ikke skal ha samvær uten tilsyn før han har gått til terapi av noe slag, noe jeg er enig i). Men jeg kan ikke forstå hvorfor alle sier jeg ikke skal skrive under hvis en rett likevel vil gi han delt foreldreansvar.

Blir skikkelig skremt nå jeg... Noen som har peiling på akk det, eventuelt opplevd noe av det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

I hovedsak så skal ikke far nektes foreldreansvar, men i ditt tilfelle tror jeg det skal mye til før han får det!

Jeg vil tro at en dommer og sakkyndig vil si at han kan, etter lang tids forbedring, få foreldreansvar.

Dersom han er til reel fare for barnet, så får han ikke det.

 

 

Skrevet

I en rettssak skal det jo være vitener, og med alle de "instansene" på din side, kan jeg ikke skjønne at han skal kunne vinne fram! Men har ingen erfaring, altså....

Ønsker deg virkelig lykke til framover!

Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med dette, men en ting som teller tungt uansett hvor mye lettere det er for fedrene å få ansvar idag, det er barnevernets meninger.

Så du har jo ikke gjort noe feil, og i denne saken så føler jeg ikke han vinner så mye, kanksje litt mer samvær.

Men vold er en grunn til at en av partene ikke får være så mye med barna sine da.

Skrevet

 

de råder ofte til at man ikke gir delt foreldreansvar om man ikke må. FVK rådet meg til og ikke gi delt foreldreansvar, selv om far er en normalt oppegående mann. han hadde helt klart fått det i en rettsakt.

 

hvordan det blir med deg er ikke godt å si. men med barnevern, fvk osv i ryggen så får han nok ikke mer en samvær med tilsyn. å forhåpentligvis ikke delt foreldreansvar.

Skrevet

Jeg jobber på krisesenter og har derfor en del erfaring med slike saker. Når barnevern, bup, atv etc mener at han ikke skal få delt foreldrerett får han ikke det. Regner med at retten vil gi deg full foreldrerett og at han får ha samvær under tilsyn.

 

Det er likevel riktig at det vanligvis skal mye til før foreldre mister samværsrett, og også i stygge voldssaker må barnet ofte ha samvær med far hvis det ikke er bevist at han kan være til fare for sitt eget barn.

Du har imidlertid mange instanser på din side og derfor kan du være sikker på at du vinner denne saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...