Gå til innhold

oppsigelsestid hvis en ikke har skrivd arbeidskontrakt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet oppsigelsestiden hvis en ikke har skrivd noen arbeidskontrakt, er det da 1måneds gjensidig oppsigelsestid,eller kan jeg gå på dagen!? Og er det noen som vet hvor jeg kan finne dette skrivd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fant ut at jeg hadde 3 mnd oppsigelse uten kontrakt... men heldigvis så hadde jeg to uker den første tiden uansett.. jobbet der bare noen mnd. så lenge du ikke har jobbet der lenge vil jeg tro det er to uker

Skrevet

En måned, forutsatt at du ikke har jobbet der i over fem år. Arbeidsmiljøloven. Den finner du på google eller lovdata.no

Skrevet

Kan man ikke gå på dagen hvis arbeidsgiver ikke har vært villig til å signere arbeidskontrakt??? Er jo noen sløve arbeidsgivere rundt om kring. Man har jo krav på arbeidskontrakt, så tror ikke arbeidsgiver ville hatt så mye å sagt i et sånt tilfelle. Sjekke med LO-patruljen kanskje????

Skrevet

Hvis man ikke har kontrakt gjelder arbeidsmiljøloven og som en annen sier over her er oppsigelsestiden da 1mnd hvis man ikke har jobbet der i mer enn 5år, da er det 3mnd. Oppsigelsestid er der for å verne arbeidstager og derfor gjelder 1mnd gjensidig oppsigelsestid sånn at man ikke skal kunne bli sagt opp på dagen.

Skrevet

I følge arbidsmiljøloven: 1mnd når man har jobba i opp til 5 år, 2mnd fra 5 til 10 år, og 3 mnd fra 10år og oppover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...