Lilletrollogmamma Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 en gavesjekk som viser at pengene har gått til redd barna, kirkens nødhjelp e.l? Jeg synes det er alt for mye fokus på gaver i bryllupssammenheng jeg...folk sender jo ønskelister sammen med innbydelsen!!! Hvor har brudeparet egentlig fokus? Derfor kunne jeg tenkt meg å gitt en sånn gave...men vet ikke...hva synes dere?
Lilletrollogmamma Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2008 fordi? brudeparet trenger gaven mer enn familien i etiopia???
Musemor med tre søte små Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Sikkert fint det, men ikke til bryllup så sant brudeparret har sagt de ønsker det
Sylteflesk Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Vel, jeg hadde blitt glad. Vi har alt vi trenger og strevde med å sette opp ønskeliste, og sendte den absolutt ikke ut sammen med innbydelsen (det synes jeg også virker litt grådig). Synes det var flaut så mange gaver vi fikk, også fra folk som vi ikke hadde invitert engang. Men jeg tror ikke man skal gi en slik gave uten å være rimelig trygg på at det slår an.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Da hadde jeg blitt skuffet. Kjempebra med nødhjelp, men det må da være lov å gi gaver til en slik anledning som et bryllup er! Ønskelistene er jo bare for å gjøre det praktisk, så de slipper å få 50 likørglass eller 4 like kasseroller..
Reveenka Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Selvfølgelig trenger ikke brudeparet gaven mer enn familien i Etiopia - men for å være helt ærlig, så syns jeg det vil virke som en utrolig kjip gave - litt sånn "dere-har-jo-alt-dere-trenger, så-jeg-syns-ikke-dere-skal-ha-noen-gave".... Kan du ikke heller være fast giver hver måned til en organisasjon, da, hvis du mener at det er mange der ute som trenger din hjelp?
Nickeguri Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Nei, det hadde jeg absolutt ikke likt. Men til jul, derimot, hadde jeg satt pris på en slik gave. Da har man jo "hundre gaver" man skal gi, og alt blir ofte et stress uten like. Et bryllup er en "once in a lifetime experience" (forhåpentligvis....), og bryllupsgavene blir jo gjerne husket leeeenge. Ønskelister deles jo gjerne ut for at man skal slippe å få for mange like av noe, eller ende opp med noe man allerede har. Syns da ikke det er dumt. Hvis det kommende brudeparet har uttrykt at de ønsker seg en gave til Redd Barna eller lignende, er det jo helt greit selvsagt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 det spørs i grunn helt hvilken organisasjon som hadde fått pengene. hadde det vært kirksens nødhjelp så hadde jeg ikke blitt så veldig glad.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. juli 2008 #11 Skrevet 26. juli 2008 Hadde blitt VELDIG skuffa! Hvis jeg skal gi penger til en organisasjon, så vil jeg velge det selv! Så nei, ikke enn sånn gave i bryllup!
Lilletrollogmamma Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. juli 2008 Jeg er fast giver da;) skjønner at dere synes det er en dårlig ide, så jeg må tenke ut noe annet kanskje. Jeg hadde blitt glad viss noen hadde gitt bort 1000 kr på mine vegne!!! Men jeg driter langt i krystall og alt annet materialistiske greier også da;) Men da vet jeg jo at det kanskje er en dårlig ide
Northernlights Skrevet 26. juli 2008 #13 Skrevet 26. juli 2008 Synes det er upassende i et bryllup, men skal man absolutt gi noe sånt, kan det være ved siden av en gave.
cherry coke Skrevet 26. juli 2008 #14 Skrevet 26. juli 2008 Jeg hadde blitt glad om det var en donasjon til noe jeg brenner for. Synes ideen er bra, jeg! Man får ørten andre gaver, så en slik gave hadde for meg vært kjærkomment:) Men som du ser er det slettes ikke alle som hadde ønsket det.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. juli 2008 #15 Skrevet 26. juli 2008 Tanken er jo god, men ville nok ikke gitt noe slikt om ikke brudeparet selv hadde ønsket det... Kan føles helt feil for dem
Leirha Skrevet 26. juli 2008 #17 Skrevet 26. juli 2008 Syns ideen var veldig fin jeg. Men du skal være rimelig sikker på at de også ønsker det. Jeg liker godt sånne gaver, men i mit brullup hadde jeg blitt skuffa hadde jeg fått noe sånnt. Ja faktisk, hadde ikke trodd det om meg. Men det er liksom en julegave, eller noe man gjør i en beravelde. Familien i etiopia trenger det nok mer ja, men den dagen jeg EVENTUELT kommer til å gifte meg så håper jeg at jeg får de ting jeg virkelig trenger i leiligheten, eller ihvertfall råd til å kjøpe dem. Og dessuten så vil jeg selv ha valget på å selv gi pengegave til noe slikt, hater når andre tar valget for meg. Føler ikke det er jeg som gir da, men de som gir meg den gaven jeg skal gi (!?).
Gjest -<<- Skrevet 26. juli 2008 #19 Skrevet 26. juli 2008 Jeg vil nok helst velge selv hva jeg eventuelt skal støtte av påstått gode formål. Hadde noen f.eks donert penger til Kirkens Nødhjelp eller andre religiøse bistandsorganisasjoner i "mitt navn" hadde jeg blitt forholdsvis irritert. Ville nok unngått det med mindre brudeparet hadde uttrykt ønske om det, eller du i det minste visste at de sympatiserte kraftig med organisasjonen du vil gi til.
Lilletrollogmamma Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #20 Skrevet 26. juli 2008 ja...jeg kjenner jo de som skal gifte seg, og vil ikke gi til en organisasjon de ikke sympatiserer med. Men tror det blir noe annet jeg!! En skål kanskje?
Arb.ledig husmor Skrevet 26. juli 2008 #21 Skrevet 26. juli 2008 Jeg gifter meg om 1 uke, og hadde blitt litt skuffet om min venninna hadde gitt meg det i gave. Men hadde ho gitt det til jul, hadde det vært noe annet... Vi har ikke sendt ut ønskeliste med innbydelsen da. Vi ønsker oss kun ting som vi trenger, har ikke ønsket oss penger en gang. Vi har ikke vært sammen lenge (3 år) og er derfor endel ting vi trenger til hjemmet...
Sånn kan det gå Skrevet 26. juli 2008 #22 Skrevet 26. juli 2008 Jeg hadde blitt glad. Er ikke begeistret for ting og tang og dilldall av ulikt slag.
jordbærsjokolade Skrevet 26. juli 2008 #23 Skrevet 26. juli 2008 Det hadde jeg synts vært kjempe fint!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 26. juli 2008 #24 Skrevet 26. juli 2008 Slike ting ser jeg ikke på som gaver. Hvordan i alle dager kan penger gitt til noen andre være en gave til meg? Det hadde vært helt greitt om noen hadde gitt meg et kort eller en pakke servietter eller noe sånn og sagt at de hadde bestemt seg for å bruke lite penger på gaver fordi de kommer til å bruke en del penger på veledige formål i stedenfor. Men kall det ikke en gave til meg. Jeg velger selv hvor mye jeg vil gi til gode formål og til hvem.
piano♫ Skrevet 26. juli 2008 #25 Skrevet 26. juli 2008 Jeg hadde blitt veldig glad - som andre skriver over her, dersom jeg i utgangspunktet hadde ønsket å støtte denne organisasjonen. Synes det var en veldig fin tanke, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå