Gå til innhold

Hvilken mat ga deg kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i fin form helt fram til uke 11 og da kom kvalmen min-jeg er 13 uker i morgen. Hva kunne dere spise som ikke dere fikk lyst å kaste opp igjen? Og noen råd til hva som demper kvalme?

Håper det går fort over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønne, kjøleskap kalde (de harde) epler dempet kvalmen hos meg. Appelsiner også. Noe som er litt syrlig og friskt kan stagge kvalmebølgene - nesten luktfritt blir det også. Steke eim og varm mat bydde meg imot.

Er i uke 17 og har mine første kvalmefrie dager, holdt på siden uke 6. Bank i bordet !

Skrevet

Håper du holder deg kvalmfri resten av tida:) Da skal jeg kjøpe meg epler i morgen.

Skrevet

Jeg var litt atypisk, ble utrolig kvalm av alle fiskeprodukter (og jeg som er så innmari glad i fisk til vanlig), men fikk kjempesans for fastfood, som jeg vanligvis ikke er så glad i. Så det gikk mye i burger og pizza mens kvalmen holdt på som verst. Pussig nok klarte jeg ikke vanlig brødskive noe særlig godt heller, ikke mer enn maks en skive av gangen. Men burgerbrød gikk jo bra, rart det der... Rugsprø knekkebrød derimot fungerte kjempegodt, spiste masse av det. Også peppermyntete! Herlig! Kjøpte tre pakker av gangen:-) Og drakk masse juice blandet med farris.

Var ordentlig kvalm fra og med uke seks til og med uke fjorten, kastet opp fra og med uke syv til og med uke tjue. Fortsatte altså å kaste opp lenge etter at kvalmen hadde gått over, følte meg finfin men ble bråkvalm og måtte spy i løpet av noen sekunder. Men jeg syntes det var mye bedre enn den derre fæle timelange kvalmen. Blir mindre satt ut av å kaste opp i noen minutter, skylle munnen og vaske ansiktet og være ferdig med det, enn av å være kvalm i evigheter.

:-)

Skrevet

jeg ahr opplevd det samme som deg amabolle, og er fortsatt kvalm og kresen på mat!(15 uker) det jeg gjorde for å dempe kvalmen var litt dumt- jeg spiste ikke! og det er fortsatt løsningen min:( det eneste jeg har funnet ut som funker at jeg spiser er big mac og chips med ketchup:/ veldig usundt, men jeg får no iallefall i meg litt næring... man blir veldig gretten av å ikke spise fram til 18-19 tiden på kvelden!

dette har jo resultert i vektnedgang da:/

Skrevet

Jeg har det akkurat som Juli68. Grønne, kalde og harde epler er veldig godt og holder kvalmen litt i sjakk. Jeg spiser også nektariner (som og må være kalde og harde som stein...)

Er 16+2 i dag og har hatt 4 dager med lite eller ingen kvalme nå. Herlig... Torsdag og fredag hadde jeg hjemmekontor og kunne jobbe litt on og off hele dagene. Da har jeg vært i mye bedre form... I dag er jeg tilbake på kontoret og da er kvalmen verre igjen. Ikke godt å bare sitte inne i denne dårlige luften hele dagen... for da hjelper det ikke med verken grønne epler eller nektariner :-(

Skrevet

Jeg skriver under på det med epler, og de må oppbevares i kjøleskapet. Selv holder jeg meg til røde epler, for jeg synes de grønne i butikken er litt for sure for tida.

Hos meg gikk det mye i makaroni med ost da kvalmen stod på som værst... Men det viktigste fant jeg ut var å spise ofte. Annenhver time måtte jeg ha mat, ellers tok kvalmen overhånd. Og da er det jo greitt å veksle med frukt, litt grønsaker, pasta og evt annet som går ned (og ikke opp).

Jeg fant ut at folat-tablettene økte kvalmen, så jeg har rett og slett kutta dem ut. Så får jeg krysse fingrene å håpe det går greitt likevel.

Lykke til alle som har samtaler i "den store telefonen"! I forrige svangerskap spydde jeg 7 av 9 mnd, men denne gang ser det ut til å holde med 3 mnd kvalme... Håper jeg.... ;)

Skrevet

Det eneste jeg ikke ble kvalm av overhode, var smågodt. *hehe* Ellers var spaghetti med kjøttdeig og tomatpuré fint.

Merkelig nok opplevde jeg at det ofte var lettere å spise når jeg kjørte bil. Altså når jeg kjørte selv, ikke når jeg satt på. Da fikk jeg i meg mer mat, og ble mindre kvalm.

Ellers er frisk luft mitt beste råd!

Skrevet

Ble kvalm av mat gratinert med ost, fet mat, og mat med varmt kjøtt:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...