Gå til innhold

Gravid på restaurant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig slik at kokker skal vite hva gravide kan spise og ikke, slik at man i teorien bare kan si til servitøren at en er gravid, så kommer ikke biffen halvstekt?

Mener å ha hørt noe om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett skal man vel få den biffen man bestiller.

Skrevet

Tror ikke det, men man kan jo spørre om å få biffen godt stekt.

Skrevet

Her i USA får vi alltid spm om hvordan vi vil ha biffen stekt, når vi bestiller maten.

Skrevet

Det blir vi spurt om i Norge også. I alle fall de stedene jeg har spist

Skrevet

Joda, men det gjelder jo mer enn biff. Bare lurte. Virker ikke som om det er noen regel.

Skrevet

tviler sterkt på det, siden det virker som om folk har forskjellige oppfatninger av hva som er ok å spise og hva man ikke skal spise, og det er nok lurt å sette seg inn i det selv og bestille deretter. Når det er sagt så kan man jo spise det aller meste og jeg har aldri tenkt på dette som noe problem når jeg er på restaurant.. be om å få biffen medium/godt stekt og ikke spis rå fisk eller upasteurisert ost. Ellers kan man vel spise det meste.

Skrevet

nei, resturantene har ingen krav på seg som sier at de skal vite noe om kostholdet til gravide. det får de passe på selv ;-)

Skrevet

var på julebord ifjor, var på big horn steak house.. og da var det jo selvfølgelig biff, medium stekt biff som er min favoritt egentlig, men var da 5 mnder gravid.. jeg spurte om å få biffen gjennomstekt og det fikk jeg.. :)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Da jeg var gravid var jeg ute og spiste flere ganger. Jeg hvisket til servitøren at jeg var gravid, det ble nikket diskret, og jeg ble fortalt at det skulle formidles til kokken.

Skrevet

Kokker skal vite hva den gravide kan spise, ja. Husker jeg printa dette inn i hodet på lærlingen vår før jeg i permisjon.

T-O-X-O-P-L-A-S-M-O-S-E

men du bør likevel presisere hvordan du vil ha din biff sden det er en del gravide som gir en lang hekkan i toxo siden sjansen forsåvidt er liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...