Gjest Tina-Mari Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Hei jenter! Da trenger jeg deres meninger igjen... Det blir nok noen av disse etter hvert... Jeg er førstegangs og ved godt mot. Har hatt en miniblødning uten smerter. Er faktisk ikke bekymret for barnet... H*n tar rikelig!! Jeg er bekymret for meg selv! Jeg er sliten og slapp hele tiden...jeg har mistet enorme mengder med hår, slik at på torsdag gikk jeg til frisøren og klippet mitt laaaaange hår kort. Og jeg har spart i mange år!!! Men det måtte til...så ikke ut! Ble foresten veldig fornøyd med det korte håret, og i dag har jeg stripet det:) Jeg går på folsyre og multivitaminer for gravide. De har egne tabletter for dette her i Spania hvor jeg bor, og der får jeg i meg alt kroppen min trenger om man spiser lite. For jeg spiser 1/3 av hva jeg spiste før graviditeten!!! Og jeg har alltid vært glad i mat, spiser gjerne en porsjon ekstra og ligger med magesmerter etterpå fordi det var bare såååå god mat i dag også... Mannen min er en helt (!), han lager mat til meg, akkurat hva jeg vil ha...men det blir med suppe, wetabix, pasta...sånne lette ting... Nå har han startet å tvinge i meg grønnsaker og salat...det er jo bra, men det smaker ikke noen tingen... Og jeg eeeeelsket grønnsaker! Jeg har gått ned et par kilo på 1 uke nå... Det kan jo ikke være bra? Er det normalt? Jeg føler meg jo sikker på at h*n tar det h*n trenger, men går man ikke tom etterhvert da?? Jeg vil ikke legge på meg en hel masse med engang heller, det er ikke det jeg sier....men slikt vekt tap kan da ikke være sundt! Hva skal jeg gjøre? Jeg er 7+3 på vei og skal til legen om 2 ukers tid. Takk for svar jenter!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 heisan! i forrige svangerskap gikk jeg ned 4 kg i begynnelsen.i uke 20 hadde jeg gått de opp igjen og veide like mye som før graviditeten.spiste nesten ingenting mellom uke 7 og 11, men fosteret tok det hun skulle ha.man blir sliten selv, men det går seg til etterhvert og energi og matlyst kommer stort sett tilbake;-) lykke til videre!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Ingen grunn til bekymring ) Jeg bekymret meg litt for dette i forrige svangerskap da jeg fikk hyperemesis omtrent samtidig med positiv test og spydde gjennomsnittlig 5 ganger om dagen til uke 18-20. Gikk ned 4kg de første ukene, holdt meg så stabil en stund før jeg sakte begynte å øke vekten rundt UL da magen begynte å gjøre seg synlig. Legen sa til meg at fosteret uansett tar det h*n trenger, så om du føler deg sykelig så betyr ikke det at babyen ikke får det h*n trenger. Det er du som blir tæret på, ikke h*n. Har venner som har spydd helt frem til fødselen var overstått, vært innlagt for intravenøst og de har født friske, velskapte babyer etterpå )
Gjest Tina-Mari Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Takk for svar jenter! Jeg håper formen kommer seg. Ellers blir det kun med denne bebisen. Dette orker jeg ikke flere ganger!
Miss Hemingway Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Hei! Sniker en tur innom fra 2. trimester Du kan nok ta det helt med ro. Etter hva du skriver at du klarer å spise er det ingen fare enn så lenge, men det går ut over kreftene dine. Har selv Hyperemesis og veier 13 kilo mindre enn når jeg ble gravid. En måned levde jeg utelukkende på vannmelon og selv da var elektrolytt-nivået mitt akseptabelt. Babyen er som en "parasitt" den suger til seg det den trenger. ER nå i uke 23 og vegynner å bli litt bedre, men vekta øker ikke enna, men babyen trives og vokser og sparler som en gal likevel Søk litt rundt på forumet etter Hyperemesis og kvalme så vil du bli forundret over hvor lite enkelte klarer å få i seg uten at det går ut over babyen Blir du derimot veldig svimmel og dårlig og urinen blir mørk bør du oppsøke lege raskt da dette er tegn på at du bør legges inn for å få påfyll med væske og næringstoffer. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå