råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 amming er ikke kos!!! amming er ikke behagelig!!! amming er stress!! amming er vondt!!! amming er noe dritt!!! er såååå sliten.....har en sønn som er 3 dager i dag! har jo ikke engang lov til å klage ....jeg har jo såvidt begynt!!! tror melka er godt i gang..........men det er så forbaska vondt. stikker og river inni puppen fra første til siste sugetak. De på barsel sa han hadde riktigt sugeteknikk. og hvor ofte skal jeg amme?? Han vil bare ha puppen i 10-15 min om gangen....da har han enten sovnet eller vil kose. så kobler jeg han av....og da er det ramaskrik igjen....så igrunnen ønsker han å henge i puppen 24 timer i døgnet. men det går jo ikke. da har jeg jo ikke pupper igjen. Hva gjorde dere i mellomtiden når dere ikke ammet?? sovnet de bare igjen? eller var de våkne?? og var det bare skriking da??? Nå er jeg bare så frustrert.. Kunne godt ammet mer men det gjør så vondt!!!
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 hei! jeg kjenner meg igjen. Jeg hadde kjempevondt i starten. Først var det melkesprenget som var helt forferdelig vondt også hadde jeg endel smerter under selve amminga og ellers også, ved at jeg fikk kramplignende smerter i brystvortene. jeg vet ikke hva dette kom av, men det gikk over etterhvert! Lillemann sleit litt med å få tak så teknikken var nok ikke på plass i starten. men dette går seg til, det gjorde det for oss. Etterhvert ble det mye mer naturlig av avslappet, også når den verste vondten ga seg. Du må nok bli litt herda også, så går det seg til. Lillemann ville også ligge ved puppen kjempelenge, spesielt i starten. jeg lot nå han bare gjøre det. Et bryst er tømt etter ca 10 min ble jeg fortalt på ammeklinikken, så da kunne jeg godt ta han av brystet og evt gi han det andre. Men jeg lot han ligge litt ekstra for kosens skyld jeg. Dette går så bra og det går seg til etterhvert. Sønnen din er ikke gammel og det er nytt og uvant for deg. Du blir vandt med det etter litt og det blir bedre når vondten gir seg. Lykke til:)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Syntes du bør kontakte en ammehjelp... Bor du tilfeldigvis i kristiansand vet jeg om ei fantastisk dame som har hjulpet utrolig mange med ammingen. Hadde ei venninne som hadde det som du har det nå og etter ett besøk hos dama var alle problemene ute av verden og ammingen var både lettvid og koselig. Du kan også evt dra tilbake til barsel og be dem se på når du ammer for å se hva som evt. er feil. Om ikke de ser det så be om at flere skal se. Håper det ordner seg for deg!! Vet så inderlig godt hvordan du har det... Sleit meg igjennom en uke før jeg fikk hjelp og jeg ammer ennå. Har ammet i 15 måndr nå:-) Lykke til!! Klem
Septemberstjerna og Martine Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Bare et lite tips: Vær obs på sopp! Det gikk jeg nemlig lenge med mens jeg ammet, uten at jeg visste at det var sopp jeg hadde. Så jo at det var noe hvitt på brystvorta, men tenkte vel sikkert at det var melk eller noe... Men det gjorde sååå sinnsykt vondt å amme! Som om noen dro piggtråd ut av puppen mens vesla diet. Typisk sopp.tegn, som jeg ikke visste om... Men som hun over her sa, du må nok også herdes. Det blir bedre etterhvert! I begynnelsen her var det mye skrik mellom ammingene. Om hun ikke sov, så ble hun bysset rundt.. (Tenker tilbake på de 3 første mnd som ganske så slitsomme) Jeg hadde ingen snill-og-grei-sovebaby...
Chris&Alex♂♂ Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 åå ha du født=) gratulerer så mye. lykke til med ammingen da. uff håper det blir bedre.
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Kontakt ammehjelpen. Jeg har ammet begge mine gutter lenge, og det har vært både kos og ikke vondt. Litt herding må du regne med... Jeg har ammet ca annenhver time på dagtid da de var små, men helt i begynnelsen må du jo amme oftere for å få melken i gang. Amming kan være hardt arbeid, men er absolutt verdt det!
MathildeC Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Jeg syntes også det vondt, men etter ca en uke var det mye bedre. Jeg fikk en del hjelp av ammehjelpen på sykehuset, for klarte aldri å fa babyen til å ta riktig sugetak. Syntes egentlig amming var stress ganske lenge, for jeg ble litt deprimert og syntes det var hardt at alt var avhengig av meg. Så for meg var amming psykisk slitsomt i tillegg. Men etter 3 mnd eller noe slikt ble det myyyyyye bedre, og nå er hun over året og jeg ammer fortsatt og synes det er skikkelig kos. Er veldig glad nå for at jeg har ammet.
du og jeg og vi to Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Uff, amming er vondt i starten! Jeg var ikke forberedt på det. Men det gikk over, med å klemme ut melk som jeg lot lufttørke på puppene og smurte med purelan... Og bare et lite tips (selv om jeg vet det ikke passer for alle, og at ammingen skal være godt etablert før man begynner) - smokk! Mange små har et enormt sugebehov, og smokk løste mange problemer her i gården. Vi begynte vel da han var 5 dager gammel, da ville han bare henge i puppen hele døgnet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå