Gå til innhold

når begynte dere å snu døgnet til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjorde dere dette? har en hjemme som bare sover på dagen. begynner å bli litt slitsomt;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyfødt mener du?

Med en gang vi kom hjem... Vekte han litt på kveldene for pupping og stell, og styrte minst mulig på om natta... Det funket rimelig greit og han som om nettene veldig fort.. Men vi har et veldig rolig og "snilt" barn :o)

Skrevet

gullet mitt er 6 uker alt. men han sover som sakt ikke mye på nettene.

jeg leker med han, når han er våken. Sier ingenting til han på nattan. bare gir han mat. hvis han har behov for det. men syns ikke det hjelper så mye.

kanskje noen har tips til meg, om hvordan jeg brurde gjøre det;)

Skrevet

leggerutiner fra dag en her..

kvelds-stell, mating, så kos, så i seng, nattasang, så soving. om det har vært noe den natta, har han ikke vært ute av senga. eller ute av rommet.

tok 4 uker, så sovnet han hver kveld kl 7, og sov hele natta, bare oppe 2 gang for å få flaske.

legger seg ennå kl 7, er oppe mellom 1-4 gang om natta nå for å drikke, men våkner ikke av det, bare gir lyd, så får han flaske. et bleieskift på natta også.

men han har sammenhengende søvn hele natta, selv om vi bytter på han. håper å få slutt på all drikkinga om natta, om han bare blir frisk snart.

Skrevet

Med en gang vi var kommet hjem!! Det jeg tror er viktig og som har fungert bra her er klart skille mellom dag og natt. PÅ dagen har barna sovet i dagslys. Til kvelden har vi hatt kveldstell, sunget, trukket for gardinene, ingen uroleker med lyd, stille og rolig. En annen ting jeg forguder er skinn i senga. Alle barn liker det varmt og godt. Hvis da barnet sovner i armene dine er det ikke så kaldt å bli lagt på skinn, og da kansje sover videre...

Men dette er ikke lett...ingen barn er like...

Lykke lykke til med de løsningene du finner som passer til dere:)

Skrevet

Beste tipset mitt er å ikke la han sove for lenge på dagen, vekk babyen når det er tid for mat :)

Skrevet

tja.. vi snudde vel ikke egentlig, men sakte men sikkert kom det av seg selv fra 4-5 uker tror jeg.. men man kan godt prøve å få inn en god rutine fra dag en - både vedrørende mat, stell og søvn..

Skrevet

her har vi hatt motsatt erfaring! Jeg tror at søvn avler søvn....

Men nå vet ikke jeg hvor gammel dette barnet er:)

Iallefall er det slitsomt for mor å ha en baby som ikke sover på natta -

Skrevet

dagen etter jeg kom heim fra sykehuset. passet på så hun ikke sov mere enn 3 timer i strekk.

bytter bleie for å vekke henne.

eller bader henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...