Gå til innhold

Fæle biomødre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere mødre som bevist lager et helvete for stemor til deres barn, den dere egenlig ødlegger for er deres eget barn..

Skal være ganske "perfekt" dersom en ikke lar litt av sin irretasjon over mor gå over på barnet..

Så det er til syvende å sist ditt eget barn en ødlegger for å ikke dama til eksen din...

Mor til mitt stebarn har ikke laget noe problemer for meg, eller forholdet mellom meg å min samboer eller meg å deres barn..

Så jeg skal ikke på noen måte klage over min sitvasjon..

Men har mange venniner som har problemer med biomor, der biomor saboterer alt som går ann å ødlegges, å ser lett at det går ut over barnet, som er helt uskyldig oppi det hale..

Trist, men sant,, så for deres egne barn skyld ikke gjørs på å lag bråk med eksens dame bare på pur pokker....

Dette gjeller et lite anntall kvinner, å langt fra alle, etter mine erfaringer så er der mange mødre som takler at eksen finner seg dame på en eksemplarisk måte:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda jeg er enig i dette..Jeg har ikke en tiøring i mot at min eks skaffer seg dame, MEN jeg er totalt uenig i utsagnet ditt "Skal være ganske "perfekt" dersom en ikke lar litt av sin irretasjon over mor gå over på barnet.." Dette blir jo selvmotsigende. Du skjønner at dette går utover forholdet mellom mor og barn? Stemor forsurer dette forholdet da. Jeg vil ikke akseptere at hennes irritasjon overføres til mitt barn. Så kan du synes jeg er så fæl biomor som du bare vil. Punktum!

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med deg i bunn og grunn, men det er jo ikke alltid like enkelt å skulle styre fornuft og følelser. Jeg ville kanskje endret det til at man skal ha ganske sterke følelser for stebarnet dersom man aldri vil la irritasjon over situasjonen gå utover barnet. Om ikke på annen måte enn at man er fraværende og lite deltagende i barnet.

mange foreldre aner ikke hvor mye de sårer sine barn ved å oppføre seg dårlig, ikke minst biologoske foreldre som krangler og er uvenner. Slike handlinger går vel så mye utover barnet, men det ser man kanskje ikke så lett?

Dette med skilsmisse og mine, dine, våre er ikke enkelt, men å lage konflikter for å ha noe gående (og mange liker faktisk å ha konflikter med sin ex) er det som er virkelig dårlig!! Steforeldre gjør ofte bare det beste de kan, selv om noen kanskje burde revurdere hele sin steforeldertilværelse...

Skrevet

Endelig noen som har skjønt det!

Og jeg kan ikke forstå at ikke de det gjelder klarer å skjønne dette, nemlig at det kun er sitt eget barn en slik oppførsel går utover. Dersom man ønsker at ens barn skal bli godt tatt imot og likt av andre mennesker, det være seg steforeldre, naboer, venner osv, så er første bud at en selv som legger opp til det i form av vennlighet, inkludering osv osv.

Jeg er selv stemor til to jenter, som jeg faktisk har et veldig bra forhold til. Men det kunne ha vært så mye bedre - fra tid til annen ønsker jeg faktisk at de ikke eksisterer. Og disse følelsene kommer frem hver gang biomor har sabotert et eller annet, eller generelt oppført seg dårlig. Hadde hun hatt vett nok til å opptre inkluderende mot mannen min og meg, og i det minste kommunisert for barnas skyld (hun nekter all form for kommunikasjon - går gjennom barna), hadde alt vært så mye enklere. Og jentene hadde fått den pappaen og den stemora de egentlig fortjener.

Slik som det er nå er vi f.eks tvunget til å ekskludere jentene fra alt som krever litt planlegging, bl.a sydenturer. Vi tør rett og slett ikke ta avgjørelser som koster oss penger, da biomor gjør alt for å sabotere for oss. At det er hennes egne unger det er snakk om spiller mindre rolle, så lenge hun får utløp for sin ondskap....

Skrevet

Nå er jeg en av de biomødre som ikke ønsker å lage problemer.

Jeg bryr meg lite om hva som skjer hos far så lenge barnet har det bra. Klart at noe irriterer meg og det lot jeg slenge ut på krangle:-)

Men det er viktig at man ikke lar irritasjoner over den andre foreldren smitte over på barna. Man får heller være irritert når barna sover eller de ikke er der.

Skrevet

Skulle ønske de to småguttene jeg er stemamma til hadde en biomor som dere. Biomoren er 28 med til sammen 3 barn(2 barnefedre) og hun er helt vill. Skal ringe for alt som skjer, anklager meg for ting og lyver om alt mellom himmel og jord. Hun bruker til og med facebook som et våpen mot meg. Guttene er skjønne og jeg forguder dem, og hun skaper så mye kvalme for meg. Hun burde heller prøve å sette pris på at det er jeg som legger minstemannen hennes(som kan være et marreritt å få i seng!) og passer på dem når pappa ikke bestandig kan.

Skrevet

Man SKAL sette pris på stemødre. Man setter da pris på barnehagetantene som er omsorgspersoner for barnet, så hvorfor ikke en stemor?? Det er sjalusi som er sjefen der tror jeg. Noen biomødre takler rett og slett ikke at noen annen enn de selv gjør en god jobb med barnet. De ønsker seg nok en stemor som ikke kommer overens med barnet for da føler man seg mer vellykket som mor. Men jeg vil absolutt ha en stemor som bryr seg enn en som ikke kan leve med mitt barn. De skal tross alt leve i samme hus i perioder og de skal ha respekt (i positiv grad) for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...