Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Er førstegangs og har hørt flere som sier de dreit seg ut under fødselen. Hjelp! Dette vil jeg IKKE oppleve! Noen som har erfaring? Er ikke dette flaut? Det er mangt man skal uroe seg for som gravid altså
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Jeg var også livredd for dette, men det gikk veldig greit. Fikk ikke tilbud om klystér, så det var aldri aktuelt. Men når jeg presset kjente jeg jo at det var mer enn ungen som ville ut, og det gjorde at jeg holdt igjen litt, men da klarte jeg jo ikke å presse ordentlig, så jeg fant ut at det bare fikk stå til. Det gikk veldig greit og uten noen som helst oppmerksomhet rundt det. Kjente bare at jordmor tok det diskret i mot og tørket litt. Høres forferdelig ekkelt ut, men det gikk faktisk overraskende greit
Gjest Tale30 Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har sett at folk uroer seg for dette, og også at det kan skje. For det første får du normalt muligheten til å tømme deg med et klyster (Har jeg hørt, jeg har aldri født før). Skulle det ikke bli tid til dette, og du er uheldig så er nok dette noe som ikke blir viktig der og da. Tror jordmødrene er vant til litt av hvert under fødsler. Det er ofte i tiden før man skal gjennomføre noe at man får tid til å bekymre seg. Klarer du å skyve det bort tror jeg du har glemt det når du står midt oppe i fødselen. Jeg hadde heller tenkt slik at hvis det hjelper på trykket så gjør jeg det gjerne Hehe Neida men ikke bekymre deg over dette.. ALT er tydeligvis normalt..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Men typen min fortalte meg at exen hans dreit seg ut under fødselen, og at han hadde fullt innsyn til det og greier. Og det er jo noe som sitter igjen i hans minne lenge etter at det skjedde. er liksom ikke det man vil huske fra fødselen heller.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Første fødsel fikk jeg klyster, og det funka fint, det gir visst litt fortgang på sakene. Andre gang rakk jeg ikke noe klyster, men når du ligger der og trykker, driter du i om du driter på deg:p , er ikke i tankene dine engang:) Er fostervann, blod, slim og annet gørr, og dette blir vasket og fjernet med en gang. Men snakk med JM på forhånd hvis det bekymrer deg veldig. Sånn at de vet du vil ha klyster når du kommer på føden. Lykke til, og husk det er ikke flaut å spør JM om noe, de er der for å hjelpe deg:)
Gjest Tale30 Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Er det vanlig at den som er med får fullt innsyn ? Dersom du har ham med deg oppe ved hodeenden din så skal han vel ikke se alt som skjer? Igjen.. jeg har ikke født før, og jeg aner ikke hvilke stillinger man får tilbud om å føde i heller.. Det kan jo gjerne for både din og hans skyld tas hensyn til at han kan stå der hvor man ser minst mulig av detaljer hvis dere tror at dette vil bli et problem. Min samboer er på det stadiet at han foreløpig ikke ønsker å være tilstede under selve utdrivelsesfasen. Dette fordi at han ikke vet hvordan dette vil påvirke ham i ettertid. Dersom det er det han bestemmer seg for til slutt, har jeg full respekt for det.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Om man blir eller ikke blir tilbydd klyster. Ta nå for gudsskyld det. Så slipper både mannen din, du og jordmora det ubehaget.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Når du skal føde så gjør kroppen din seg klar til dette. Du får en trang til å tømme deg oftere enn vanlig. Eller så kan man spørre om å få klyster.
Northernlights Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 Har født 6 ganger, og aldri gjort ut meg under fødslene. Men de vet det kan skje, og tørker bort i full fart om det skjer. Hodet til babyen sperrer for avføringen, så hvis det klemmes ut, er det minimalt. Ikke noe å være redd for, ellr flau over. tarmene tømmer seg naturlig ofte noen timer før fødselen. Ikke la en sånn ting gjøre deg nervøs, eller ødelegge fødselsopplevelsen din. =o)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #11 Skrevet 26. juli 2008 Når fødselen er i gang og pressriene kommer føles det som du driter på deg hele veien (iallefall følte jeg det). Likevel kom det ingen avføring, men tisset på meg gjorde jeg flere ganger. Syntes det var litt flaut første gang, men etter hvert fikk jeg helt andre ting å tenke på. Hva kjæresten din ser og ikke ser under fødslen, er avhengig av hvilken stilling du bruker og hvor han plasserer seg. Jeg satt i sengen med magen over en sackosekk frem til pressriene kom. Etter det lå jeg på ryggen med bena høyt. Mannen min stod for det meste ved hodet mitt og tørket svette, men han måtte også være med legen å dra barnet ut (først med tang og så med sugekopp). Han syntes det var greit og var jo spent på hva som skjedde der nede. Jeg så jo ingenting. Han fikk iallefall ikke noen mên av det. Det går så fint. Ikke tenk mer på det. Det som kommer det kommer.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #12 Skrevet 26. juli 2008 synes ikke det var særlig OK av typen din å fortelle deg hva eks dama hans gjorde under fødselen. eksen hans satte vel neppe særlig pris på det om hun visste det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå