Gå til innhold

Fornærmet og veldig lei meg... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger vet jeg ikke om moren min bare er tankeløs eller rett og slett ekkel med vilje... (Til orientering kan jeg si at hun og mannen min hadde kranglet dagen før og at det nok fortsatt var noe som lå i luften)

Hadde en venninne på besøk som var i ferd med å dra da hun kom innom. Denne venninnen er tobarns mor og i godt hold. Men hun har alltid vært slik. Noen er bare rundere enn andre.

Moren min spør meg etter at hun har gått om hun venter enda ett barn noe jeg kunne avkrefte. Kommenterte også at det jammen var bra hun ikke spurte venninnen min om det da hun var der!

Så kommer det fra moren min (jeg fikk forresten en nydelig gutt for ca. en uke siden): "Du må se å bli kvitt dette flesket så du ikke ender opp som venninnen din!"

Jeg vet jeg er blitt fleskete, men jeg har fått mye vann i bena. Ingen av skoene passer og jeg får dermed ikke gått ut på tur. Jeg var også sterkt plaget av bekkenløsning og jeg har derfor heller ikke kunnet bevege meg noe særlig da jeg gikk gravid. Men jeg har da planer om å ta daglige turer så snart bhg begynner igjen og hverdagen blir litt lettere å organisere. Men ærlig talt altså - det har jo bare gått en uke da! Gråt i hele går jeg... Barseltårer er noe drit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fydda! =o/

Skuffende at mødre tror de kan si hva de vil, bare fordi det er til sine døttre.....

Vanlig høflighet gjelder innen familien også.

Du kommer tilbake til normalen med tid og stunder. Men det tar tid, og skal ta den tiden kroppen trenger, etter å ha bært fram et barn.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Din mor er rett og slett spydig og frekk! Herregud:(

Klart det tar tid å komme tilbake til matchvekt, kansje spesielt i denne varmen siden du har vann i kroppen også..og 1 uke siden fødsel...hallo!

Skrevet

Takk for støtte begge to!

Mannen min så ganske sjokka ut da jeg fortalte ham hva hun hadde sagt. Selv er han mye mer diplomatisk heldigvis. Hver gang jeg kommenterer vekten min sier han bare at det vil forsvinne så snart jeg får gått noen daglige turer med vognen mens storesøster er i bhg. Når jeg har gått ned noen kilo skal han sponse bukser og topper på meg. :-) Hehe! har gått opp ca. 14 kilo denne gangen.

Skrevet

Det er bare morer som kan si slikt. Min egen mor var ikke udelt begeistret for graviditeten min da hun lurte på hvordan det skulle gå med trening og vektnedgang etter fødsel da jeg da hadde to barn...

Omtrent siden lille mini ble født har hun snakket om at jeg bør gå lange turer og begynne å trene magen.

Vi har et godt forhold ellers, og grunnen til at vi fremdeles har det, er at jeg lukker ørene fullstendig for det hun sier og tenker at gener er noe dritt, huh?

I går klagde hun over at hun hadde lagt på seg tre kilo siden hun begynte på ferien. Da tenkte jeg mitt.

du har all min sympati men hev deg over dette. Bare tankeløst drittpjatt av din mor (min fikk vondt i magen på mine vegne da hun så den store magen min DEN DAGEN JEG KOM HJEM FRA FØDEN....)

Hev deg over det. jeg lover det funker!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Så flott at samboeren din er så støttende da:)

Slik det skal være!

Kose deg med babyen din du..gleder meg til det blir min tur snart!

Er jo sååå kjekt å trille på tur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...