Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort..? :)


mamma til blå -08 og rosa -11

Anbefalte innlegg

Har hatt tre uker med ferie nå, og skal egentlig begynne å jobbe igjen til uka. Men er så i tvil om jeg skal be om en sykemelding for de siste ukene. Jobbet frem til ferien, men det gikk virkelig på stumpene løs de par siste ukene før ferie, og orket ikke annet enn å jobbe.. Brukte nesten en halv uke av første ferieuke til å sove og hente meg inn igjen.. Nå er jeg egentlig i ganske god form, sover endelig bra om nettene, verker ingenting i bekkenet så lenge jeg tar det sånn noenlunde med ro, og har det egentlig veldig greit..

 

Må si at det frister veeeldig å sykemld seg 100 % siste fire uker hvis dette er mulig, og heller ha det så bra som en kan istedet for å bli like utslitt og pumpa som jeg var før ferien..

 

Hva ville dere gjort, jenter..? Noen som har erfaringer fra tidligere sv.skap i forhold til jobbing " på slutten " ? Må legge til at jobben er fryktelig travel, går hele dagen og er heldig hvis man får tid til en pause og matbit i løpet av dagen, jobber i tillegg både dag- og kveldsvakter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du! :)

 

har samme problemstilling her... neste uke er min siste ferieuke, før jeg begynner på jobb igjen 4.aug og skal jobbe to uker før jeg går ut i permisjon.. er litt i tvil. Kan sikkert tilpasse jobben, men jeg er veldig sikker på at jeg ikke orker nå mer etter jobben. Litt greit å kose seg og ta livet med ro den siste tiden også, pplutselig så kommer det en baby! Kan godt hende han plopper ut før termin, og da er det dumt å være mega sliten.. kanksje slit på jobben fremkaller fødsel også...? og så er det jo ekstremt varmt nå da!

Jeg jobber forresten i en frilufstbarnehage. Og det er jo alltid my stress på begynnelsen av barnehageåret, 15 nye barn som skal begynne... frister å sykmelde seg, men vil liksom være lojale mot kolleger også.. men babyen min kommer først :))

tror jeg dukker opp på mandag, og ser det ann. terskelen skal være ekremt liten før jeg ringer legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært i tvil om å ta kontakt med legen og bedt om en 100% sykemelding.. Jeg har vært aktiv sykemeldt i noen måneder nå, men det er det slutt på nå. Jeg trenger resten av tiden til å ta det med ro i tilfelde jeg skulle føde for tidlig denne gangen òg. Forrige gang kom guttungen dagen før permisjonen min startet. Heldigvis så var det på en søndag.

 

Jeg tok ikke smertene seriøst og fikk ikke tid til å slappe av ordentlig og tror at dette var en av grunnene til at jeg sleit med smerter i bekkenet i over 2 år etterpå.

Pga dette startet jeg med redusert arbeidstid så fort jeg merket smertene i bekkenet denne gangen, og har tatt det med ro siden det.

 

Jeg har ikke lyst til å oppleve igjen å ikke klare å legge babyen i senga eller å måtte ha hjelp til å ta henne opp om natta da jeg skulle amme. Det var en håpløs, slitsom tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat som å lese min egen situasjon. Jeg skal til legen denne uka, og skal be om full sykmelding til permisjonstiden starter. Har vært 100% sykmeldt siden midten av juni pga. oppkast etter uke 20, og utslag på urin stix. Har blitt mye bedre av å ikke jobbe, nå kan jeg styre dagen etter mitt eget tempo. Det er en rimelig hektisk hverdag jeg har på jobb som sykepleier, og ofte får man ikke spist lunsj før langt på dag. Så derfor har jeg lyst på litt overskudd til lillemann kommer i september=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmeld deg!

Det er ingen vits i å være helt utkjørt når permisjonen starter. Det er mye man trenger tid og krefter til å stelle i stand og forberede seg til før barnet kommer til verden. Du skal også igjennom en stor fysisk påkjenning med fødselen som er bra å være i form til. Man kan også trenge å lade opp før eventuell nattevåk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar.. skal til legen imorgen, litt spent på hva hun kommer til å si.. Er litt redd hun ikke vil skrive ut 100 % sykemld. i og med at jeg egentlig har det ganske greit akkurat nå.. menmen, det vil tida vise... :) kanskje det hadde vært lurt å gå en liten prosen aktivt sm. bare sånn at jeg ikke kjeder meg ihjel.. :) får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei:)

jeg har også hatt denne problemstillingen. skulle begynt på jobb sist mandag, men hadde egentlig lite lyst siden jeg følte meg så bra i form,og jeg har 2 krevende stressende jobber. så jeg sa dette til legeen og ble sykemeldtr med en gang. var ingenting å diskutere sa legen til meg. det er egentlig det beste for både deg og babyen.

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt om sykemelding. Man r tross alt gravid noen få ganger i livet, kanskje bare 1. Ingenting r viktigere enn helsa di og babyens.... Man trenger tross alt litt krefter til fødselen og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...