Gå til innhold

Fest er gøy!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare snaue 2 timer til gjestene våre kommer!

Vi har gått til innkjøp av flere parasoller og et par plaskebasseng ekstra til barna. Hagen har langbord og lanterner hengende fra trærne. Det er markblomster i store baljer, grillen er på plass + den vi låner av naboen. Maten ligger på fat i kjøla, og alt er på stell. Mannen er avgårde og får tak i masse is, så vi kan legge drikke i store zinkbaljer med is.

Gleder meg skikkelig!

Referat kommer nok i løpet av kvelden/morgendagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det høres ut som du har tenkt på alt, ja. Blir nok en fin fest. Kos dere masse!!

Skrevet

Dere er sikkert midt i festen nå. Skulle ønske jeg kunne være der! Ingen som inviterer meg.... synes så synd på meg selv...

Hvordan har det gått?

Skrevet

Åh, det hørtes koselig ut! Jeg vil å komme på en sånn fest...

Skrevet

Nå er dere nok midt i festen:) Hørtes skikkelig storkos ut, gleder meg til referat:)

Skrevet

å, det høres koselig ut.

skulle ønske noen hadde bedt oss til en sånn fest jeg...det har jeg aldri vært på, men høres jo så gøy ut da...

håper dere koser dere masse :-))

Skrevet

Maa bere si meg enig i alle de andre her. Den festen hores kjempe goy ut!!

Skrevet

Fest er gøy, men nå er festen over. En ørliten halvtime siden siste gjesten gikk. Det ble veldig vellykket, og jeg tror alle koste seg.

Så koselig med hyggelige tilbakemeldinger fra dere. Jeg hadde også ønsket å bli invitert på slike fester, derfor bestemte vi oss for å arrangere selv. Det er ikke veldig mye styr dersom man er god i logisikk, og planlegger god tid i forveien. Mye av maten har vi for eksempel kjøpt i Sverige.

Skal ikke plage dere med meny og andre detaljer, men dersom dere ønsker det så kan jeg selvfølgelig kopiere fra festdokumentet mitt som ligger på pc'n. Er ikke første året vi har hagefest.

Skrevet

hei hei:) Kjekt å høre at festen ble velykket:) Er du god å planlegge alstå? Her blir det alltid veldig mye stress på slutten når vi har store selskaper.. Hørtes jo ut som dere har veldig stor plass da i hagen. Og været kunne vel ikke være bedre? Hvor mange var dere? Var det dere som spanderte alt, eller spleise fest?

Skrevet

Jeg er sikkelig dårlig til å lage mat, men veldig god til å planlegge!

Vi har en (altfor) diger hage, som har plass til mange. Det er frukttrær og busker, og masse hekk så det er lite innsyn. Blir veldig hyggelig når vi henger lantærner (elektrisk) i trærne. Midt i hagen er det åpent, og trærne skaper ramme.

Været var bare fantastisk!

Vi var 29 stykker med stort og smått, og vi spanderte nesten alt. Planlegging går ut på at mye av maten er handlet inn billig i Sverige de siste to-tre månedene.

Dessert tar et par av gjestene med. Den ene masse bær, og den andre kaker. Er tradisjon dette. Flere i venneflokken har også faste fester igjennom året. Vi har sommerfesten. Så da går det liksom ut på ett.

Litt stress den siste timen blir det jo, men ikke så mye når man har planlagt godt nok. Maten bør ikke gjøres så veldig mye med, bare legges på fat. Pynting foregår mesteparten kvelden før, og alt som kan gjøres i forveien/dagen før gjøres da.

Jeg elsker å lage fest, bare jeg slipper å lage mat. :))) Å legge opp på fat greier jeg, men der stopper motivasjonen og interessen.

Skrevet

Så kjekt da å være en stor gjen samlet til tradisjon og også gjøre det flere ganger i året. Ja viktig med god planlegging når det er så mange folk samlet, og alle skal ha mat på likt. Vi blir ofte rundt 20 stk i vanlige fam selskap som bursdag og jeg har laget middager til alle de. Er veldig greit med de bursdager en kan feire ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...