♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 ... Føler meg litt "hysterisk", men har aldri vært gravid før, og vet ikke hva jeg bør bekymre meg for, og hva som er helt vanlig. Jeg testet positivt 23.juli, siste mens var 21.juni. Så jeg er altså ikke så langt på vei. De siste dagene har jeg hatt litt småblødninger, brunaktig og lyserosa. Men i dag blør jeg mer, og "friskere" blod, mer mensenaktig. I tillegg har jeg mensubehag (men ikke smerter) i magen og føler meg generelt i litt dårlig form... Blir bekymra da, hva betyr dette ? Er jeg i ferd med å miste det lille frøet mitt, eller er dette helt vanlig ? Jeg ønsker ÆRLIGE svar, og ikke sånne snille svar, hvor folk ikke tør si sannheten (hvis den ikke er positiv). Håper noen kan svare meg... Tusen takk ! :-)
smilan Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Hei... Er førstegangs jeg å så har ikke mye greie på dette.. Det høres ikke veldig bra ut, hadde ringt til legen jeg.. Lykke til da... Trøsteklemme
Gorosa Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Hei Det høres ut som om du mister del lille frøet Har hatt to sa selv. Så tidlig ordner kroppen seg veldig fint selv. Du trenger ikke å dra til lege eller sykehus. Dersom du fortsetter å blø, som ved vanlig mens, med en del slim/slingser er det nesten 100% sikkert en sa. Noen har jo blødninger hele svangerskapet, men helt ærlig tror jeg nok du mister det, og må begynne på nytt. Veldig lei for å gi deg så triste nyheter.
Fire småtroll Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Det er ikke så godt å vite egentlig. Jeg personlig har hatt en liten blødning tidlig i alle mine tre første svangerskap, likevel ble det født en helt frisk unge etter fullgått svangerskap. I følge min jordmor er det ganske vanlig å ha en liten blødning, uten noen god grunn, og ingen vet helt hvorfor, tidlig i svangerskapet. Søstera mi har hatt en liten menslignende blødning hver måned de første 3-4 månedene av begge sine svangerskap, så det er også mulig. Hun var til UL osv hver gang, ingen kunne fortelle hva som gav blødningene, men hun mistet ingen av dem hun. Likevel er det en grunn til at man alltid skal ta blødninger i svangerskapet alvorlig, for ofte er det tegn på at noe er galt. Hvis blødningen din tar seg opp og du blør friskt blod er det nok ikke liv laga denne gangen, men stopper det opp kan det godt være den lille lever i beste velgående der inne. Ikke mye annet du kan gjøre en å vente å se er jeg redd. Lykke til!
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2008 Hei ! Hmmm... nei, jeg er ganske bekymret nå. Er også veldig svimmel og ganske kvalm... Jeg skal til legen på mandag, venter til da. Er ikke noe han får gjort uansett hvis dette er en sa... Men takk for svar, lykkeønskninger og trøsteklemmer :-)
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2008 Hei Gorosa, takk for svar, og ikke minst - for ærlig svar ! Vil heller det, selv om det er trist...
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2008 Hei Kristin ! Takk for svar. Nei, det er vel ikke godt å si - det er vel forskjellig fra person til person... Kanskje er jeg som din søster og deg, eller dette er en sa... Det er selvfølgelig vanskelig for andre å vite, men det er liksom lettere å henvende seg til andre som har vært i samme situasjon. Nå skal jeg til legen på mandag uansett, så jeg får bare vente og se... Er det en sa, så får de jo ikke gjort noe uansett... Takk for lykkeønskninger ! :-)
Mamman til Mia Camilia Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Jeg er 7+0. Har kraftig blod. Var på innvendig ul. Og jordmora så et bankende hjerte. Men hvem vet. I morra er det kanskje ikke noe som banker. Så. Jeg skal iallefall ikke ta gleden på forskudd. For det kan faktisk gå galt. Ta å stå på ditt. Krev en innvendig Ul.! Sender deg noe babystøv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå