Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Jeg er såååå lei av å høre all masinga og stresset med det å skulle teste seg før EL,og å måtte ha seg til det og det tidspunktet,skrive skjema for alt og ingenting! Det er IKKE rart at enkelte testere bruker flere år på å bli gravid! Hvorfor ikke bare nyte sin kjæreste/samboer/mann? Pule når man er kåt på hverandre? Og heller vente å se om mensen kommer eller ikke? HVORFOR SÅ MYE STRESS MED DEN TESTINGA??? Har aldri skjønt vitsen...i mine øyne tar det bort all gleda med det å planlegge en baby,og all gleden med prøvinga....
!!!! Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Jeg ser at du, HI, har litt begrenset fantasi. Men la meg hjelpe deg litt... Rett for deg, behøver ikke være rett for andre- og motsatt. Noen mennesker kan ikke få babyer så lett. Ufrivillig barneløshet er en forferdelig tilstand. Stadie før man får pergo og prøverør er faktisk å gå litt vitenskaplig til verks i eget forhold.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Nå skrev jeg "enkelte" testere bruker langt tid på å blir gravid.... Jeg skjønner veldig godt at det er mange som har problemer med å bli gravid,men det er nok en del som har problemer med å bli gravid fordi dem på død og liv skal teste seg,og lager skjema for når man skal ha sex osv...og disse er i utgangspunktet "friske",og har i utgangspunktet ingen problem med å bli gravid,MEN stresser seg opp og tester i hytt og pine for å prøve å få det til å klaffe på sekundet... Ser ikke vitsen for at man skal gjøre det... Det er ikke mange (vil jeg tro) som begynner prøvingen med å vite at de kan ha vanskeligheter med å bli gravid,så hvorfor da testes i hytt og pine? Hvis man etter et år,eller to,enda ikke har blitt gravid,DA ville jeg og Kanskje ha begynt å teste meg...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Hvis du skal vente et par år før du begynner å teste håper jeg du er over 35
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Nå er det jo alment kjent at jo mer man stresser med det jo mer problemer kan man får med å bli gravid. Leger sier jo til deg at man skal slappe av og nyte hverandre, så kommer det av seg selv. Ikke alltid det kommer av seg selv, men man risikerer i motsatt tilfelle å stresse seg vekk fra en graviditet.
!!!! Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Flott fagelig medisinsk uttalelse fra 1431, not. Faktisk vil alle leger når du kommer for ufrivillig barneløshet gi deg et registrerings skjema. Man bør oppsøke lege etter et år uten prevensjon og regelmessig sex. Etter et halvt år hvis du er litt over 30.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Nå var det ikke fra min side snakk om ufrivillig barnløshet...har full forståelse for at dem tester seg. Det det er snakk om dem som begynner prøvingen med å teste seg og skal pule til et bestemt tidspunkt,ta graviditetstest 2min etter at dem har hatt seg! SÅNNE skjønner jeg meg IKKE på! Og at dem ikke blir gravid med all det stresset,skjønner jeg veldig godt!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Det var dette legen sa når vi var der etter 6 mnd. Hadde du ventet en faglig medisinsk uttalelse er du på feil forum. Ikke akkuratt noen faglige perler du har å by på selv heller.
!!!! Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 Det ville i så tilfelle ha vært perler for svin.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #11 Skrevet 26. juli 2008 Jeg er helt enig med HI. Noen jeg kjenner, over 30 begge to, skulle på død og liv ha et barn til. De stresset og prøvde og fikk det ikke til, stresset enda mer, fikk det fremdeles ikke til, til de da etter ett år bare gav opp. De "innså" at de sikkert ikke kunne få flere. (De hadde to barn fra før, ble gravid uproblematisk da.) Rett etter de gav opp å bli gravid, og slappet av med den tanken, ble hun gravid! Stresset var borte, og spiren satt! Og dette er ikke det eneste tilfellet jeg har hørt om.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #12 Skrevet 26. juli 2008 Det er INGEN vitenskaplig forklaring på at stress gjør at man ikke kan få til å lage barn. Selv om man utsetter EL, vil den ikke bli borte.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #13 Skrevet 26. juli 2008 Angående stress: Noen leger sier at stress kan påvirke fruktbarheten, men med dette menes sykelig stress, at det er så mye på gang i livet ditt at du blir syk. Da kan el forsinkes, noen opplever at mensen blir borte en stund. Dette må taes på alvor, men det er ikke mange som opplever dette. Vi damer tåler mye mye stress uten at det påvirker syklusen, og denne typen stress er det ikke mange som opplever. Så denne sykdommen må ikke blandes med det som folk kaller stress på folkemunne. Tenk på de som går igjennom prøverør. Det er noe av det mest stressende som finnes. De er en stor påkjenning å gå igjennom for mange og det er så utrolig mye som skal klaffe. Heldigvis så blir veldig mange gravide med prøverør, og jeg skal love dere at de tenker mere på dette enn de aller fleste på bli gravid. Så takk og pris har ikke dette med å tenke på det og 'stresse' med det noe å si. Og det med at man har mye stress i livet sitt...det blir jo født barn under krig og i sultkatastrofer... jeg kan tenke meg at å leve i en sånn katastrofe må være mye mere stressende enn det å tenke litt mye på prøving og syklusen. Vi som er slitere vi får mange velmenende råd fra venner og familie. Mest av alt får vi råd om at vi ikke skal stresse med det så skjer det. Vi har alle hørt hstoriene om de som har adoptert og så ble de gravid på egenhånd for da 'senket' de skuldrene. Nå er det slik at de fleste blir gravid innen ett år, men for noen tar det mange år. Når folk gir oss disse rådene om at vi ikke skal tenke på det, ja så sier de egentlig at det er min feil at vi ikke har barn fordi jeg tenker på det. Ikke bare er det ulogisk,men det er sårende, veldig veldig sårende. Og ikke hjelper dette rådet oss heller. De som endelig har blitt gravide etter at de 'slutta å tenke på det', jeg er veldig glade på deres vegner, og dere fortjener virkelig å endelig klare det. Men dere hadde nok blitt gravide på den tiden uansett om dere tenkte på det eller ikke. Og de som samme gjelder de som har adoptert og så fått det til. (Jeg har klippet og limt litt)
!!!! Skrevet 26. juli 2008 #14 Skrevet 26. juli 2008 Flott skrevet 1516, var ikke det forresten året da renhetsloven for øl slo i kraft? Uansett. Du må ikke høre på de hodeløse hønsene her inne. Den eneste dokumentasjonen de kan oppdrive er andre bim og dib tråder. Lykke til med prøvingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå