Gå til innhold

Barnerom

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Jeg bare lurer på om at det er helt unormalt å ha eget barnerom helt fra første stund. Dette er kanskje enklere å si nå enn når man har babyen hjemme for første gang.. :)

Men jeg har alltid sett for meg at barnet skal sove på eget rom så snart som mulig etter hjemkomst, og at man har babycall. Jeg vil i alle fall ikke sove med babyen i senga, da jeg syns dette er litt skummelt så mye som jeg ligger og vrir meg..

Tar barnet skade av å være på eget rom? Blir dette ensomt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skade, nei tviler jeg på. Men her ligger ungen med meg, er straks 3 år og vi koser oss med nærheten. Er alenemor, så kan jo være grunnen til at jeg føler det er mest riktig for oss.....

Skrevet

I mange land er det sett på som eneste riktig måte å gjøre det på.

Kan du ikke klare å tenke ut hva du ønsker uten å ha hele dib bak ryggen din?

Gjest Tale30
Skrevet

Du har rett Life is a bitch...

Jeg må nå skru av dataen og gå ut på leting etter selvstendighet

Skrevet

Jeg lurer også på dette da. Hører man anbefaler at knøttet sover inne hos foreldrene i starten, men hva er årsaken til det?

Må jo være en grunn til at det anbefales..

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym 14:03

Det blir nok lettere å velge soveløsning når babyen kommer. Akkurat nå er det vanskelig å helt forstå at det skal komme en litten baby :) Det høres ut som om at du har funnet en god løsning for dere :)

Det virker bare som om at venner og bekjente tar det for gitt at babyen skal ligge i senga, eller i alle fall inne på soverommet. Jeg har jo ikke tenkt så mye på slike praktiske ting før. Barn på barnerom har jeg sett som vanlig, men når man faktisk skal ha selv begynner man plutselig å tenke mer over slike ting..

Gjest Tale30
Skrevet

I følge venninnen min som nettopp ar fått er det mer praktisk for dem, fordi barnet våkner mange ganger per natt.. Når babyen ligger i senga så er det bare å berolige henne så sovner hun fort igjen. Så det kan jo være at det for mange foreldre er mer praktisk..

Også er det jo det at når man først sitter med en baby, så er det trygt å ha barnet innen rekkevidde med tanke på om h*n puster eller ikke. Men babycall skulle vel gjøre susen?

Skrevet

Jeg ville venta med å ta avgjørelsen på dette til barnet har kommet. Men av erfaring så er det ingen grunn til å stresse med å lage eget barnerom. Mine har sovet sammen med oss, I SENGEN VÅR!!, til de var over året.

Men vi har ikke hatt en eneste våkenatt, og barna våre sover i dag i sin egen seng på sitt eget rom, 9 og 7 år. Og vi får veldig skryt av venner som vi er sammen med, at barna våre virker så harmoniske og trygge.

Tror nok det har en sammenheng, det er noe trygt og godt med å være nær mor og far.

Og den dagen da barna flytter ut kommer fortere enn vi foreldre kan forestille oss!

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym 15:18

Vi gjør nok istand barnerommet i alle fall, så får vi ta det som det kommer. Tror gjerne det løser seg selv når instinktene slår seg på. Var bare litt nysgjerrig på om eget barnerom for baby var hel tabu her i landet eller hva.. :)

Skrevet

Ser du er ute for å finne selvstendigheten din....

Gjest Tale30
Skrevet

Life is a bitch..

Ser du ikke at jeg fant den? Jeg sier jo at jeg skal vente å se det an til babyen kommer. Og alt dette takket være deg..

Skrevet

haha, tror jeg er litt lat, siden jeg vil ha babyen på samme rom som meg, og kanskje helst i sengen, med tanke på at den kommer til å våkne mye om natten for å ha melk, og da slipper jeg å stå opp og gå til et annet rom for å gi mat til babyen:P

Skrevet

Så koselig å kunne være til nytte.

Har før i dag gitt økonomi råd om å bruke skiboksen som barneseng, slik at det blir spart penger på både seng og sete. Hva skulle dere ha gjort uten meg.

Han en god dag.

Gjest Tale30
Skrevet

Life is a bitch..

Nei, hva skulle vi egentlig gjort uten deg? Takk for at du deler av din visdom :) Ha en fortryllende dag selv, så skal jeg jobbe videre med å skape mine egne tanker og ideer. Ikke lett å skulle få en egen personlighet etter alle disse årene..

Skrevet

Vi hadde barnerommet klart flere mnd før babyen kom. Men om det var nødvendig? Nei. Han lå i sprinkelsengen sin inne på vårt rom pga. i begynnelsen ville jeg følge med om han pustet og så trengte han melk om natten. Har aldri hatt han i sengen vår pga. vil ikke at han skal få en vane med å måtte sove i vår seng eller at han må ligge for å få brystmelk. (mange har det slik). I tillegg er det større sannsynlighet for krybbedød ved samsoving.

Da han var 6 mnd flyttet han inn på sitt eget rom. Kunne egentlig gjort det fra han var 3 mnd for da var han ferdig med å få mat om natta.

Hva som passer best for dere finner dere fort ut når babyen kommer.

Skrevet

Hei :-)Før gutten vår kom, var det en selvfølge for meg at han skulle sove inne på vårt soverom. Men da jeg kom hjem med det lille nurket, så ble det ikke helt som jeg hadde tenkt - han bråkte jo så mye! Det var sukking, stønning, kresting og gud vet hvilke lyder han ikke kom med i lløpet av natta. Jeg klarte i alle fall ikke å sove et sekund, jeg sto i senga bare han slapp en liten fis :-)

Da helsesøsteren kom på hjemmebesøk fortalte jeg dette, og hun anbefalte meg å legge ham på eget rom. Så det gjorde jeg, gutten var da 12 dager gammel. Nært nok til at jeg hørte gråt, men langt nok unna til at jeg ikke hørte alle smålydene hans. Endelig ble det litt søvn på a mor også :-) Når det var tid for nattmat, gikk jeg de 3 meterne og hentet ham opp i senga vår, ammet han der også sovnet vi som regel begge to. La ham tilbake når jeg våknet igjen. Fra han var 10 uker sov han hele natten, og vi føler i alle fall at dette var den riktige løsningen for oss :-)

Skrevet

Vi har laget barnerom, men vet ikke helt hvordan vi kommer til å gjøre det enda.

Jeg skulle gjerne hatt babyen på samme rom som oss pga amming på natten, men på rommet vårt er det ikke plass til sprinkelseng så da blir det eventuelt samsoving eller kanskje hun kan ligge i vognbagen?

Når hun ikke skal ha mat om natten mer skal hun hvertfall få sove på sitt eget om, for da vil nok foreldrene helst ha rommet alene og kose seg igjen:-)

Skrevet

Før jeg fikk lillejenta vår tenkte jeg det samme som deg. Nå er hun 7mnd og har akkurat begynt å sove på eget rom, siden vi har slutta å amme på natta. Jeg syntes det hadde blitt veldig stress om jeg skulle gått inn og ut av soverommet hennes hver gang jeg skulle amme + alle gangene hun sparker av seg dyna o.l.. Jeg er normalt veldig var for lyder, men har klart jenta vår sine lyder bedre enn forventa. Dette er jo forskjellig fra mor til mor og barn til barn hvordan de sover o.s.v...så synes det er lurt å vente å se som du sier. Det er i hvertfall ingen problem å legge de på eget rom om det er det du velger. Lykke til hvertfall!;)

Skrevet

Vi hadde rommet klart og fint før snupa ble født. Alle venninnene mine sa at det beste var å få barnet inn på eget rom asap, for å ikke gi det dårlige vaner osv.

Da vi kom hjem med henne skjønte vi med en gang at det ikke ville passe oss likevel, nå er hun 15 mnd og sover fortsatt i samme rom som oss. Noen ganger sover hun i sengen med oss også. Vi sover kjempe godt alle tre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...