Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har veldig bra med melk,så lurte på om det går an å levere morsmelk på sykehus? på fødeavd. eller andre steder?? og ev. hvem skal jeg kontakte? og får jeg betalt for dette? andre som har levert melk?, og hvordan gjorde dere det?? mange spørsmål dette,menmen..
!!!! Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Jepp.. Kvalm. Du vet den uggene følelsen man får i magen før man kaster opp.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 de kjøper morsmelk på de større sykehusene. ganske god literspris var det ihvertfall for noen år siden. jeg prøvde å selge da jeg hadde alt for mye til mitt eget barn, men da måtte jeg kjøre selv med det til tromsø, og det ble alt for langt. det er regler for hva du kan innta av medisiner, og krav til frysing av melka innen så så kort tid. og jeg klarte jo ikke å holde melka i frossen tilstand til tromsø. jeg hadde håpet de tok imot i narvik og videresende til tromsø, men det gjorde de ikke. så dermed ble det ikke noe av. sto en artikkel i et ukeblad for mange år siden om ei som hadde solgt morsmelk i mange år (hun hadde en haug med unger som var født med kort mellomrom) og hun hadde tjent over 70 000 på det. så da kan jo dere andre bare bli kvalme, mye penger det.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Jeg ville faan ikke ha latt min unge drikke kroppsveskene dine. Skjønner Bitch veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil, så blir denne melken gitt til premature barn som virkelig trenger melken. Så ja, hvis mitt barn var prematurt og jeg ikke hadde melk selv, så ville jeg foretrukket at h*n fikk melk fra en annen enn at h*n skulle være syk, eller for den saks skyld, dø. Kvalm eller ikke...
Trulte76 Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 ja de tar mere enn gjenre imot morsmelk på sykehuset. Litt usikker hvor mye du får for det. Men er ikke så veldig mye trur jeg. De bruker jo morsmelk til premature babyer før mor har greid å fått igang produksjonene. Så ta kontakt med føden eller noe sånt, så vet de sikkert hvor du skal henvende deg
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Det er derfor vi har mme. Hvordan veit du at det kvinne menneske har vasket pattene sine ordentlig? Mindre kontroll på morsmelk enn på kumelk. Æsj
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 Jeg skjønner ikke hva som er så mye værre å drikke andre sin melk enn ei ku sin!! Ku! Et helt annet skittent dyr..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #11 Skrevet 26. juli 2008 Pattedyr. Hele gjengen. MME er veien å gå.
Trulte76 Skrevet 26. juli 2008 #12 Skrevet 26. juli 2008 synes det er et fint tiltak jeg at noen leverer morsmelk på sykehuset. Premature barn trenger det, Jeg har aldri levert, men har ikke hatt noe imot visst jeg hadde et prematur barn at det fikk morsmelk fra andre. Mere skåntsomt for tarmene deres også når de er så små enn mme er.
!!!! Skrevet 26. juli 2008 #14 Skrevet 26. juli 2008 Vi er litt mere en dyr Lille meg venter nr3-Høygravid.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #15 Skrevet 26. juli 2008 Mener faktisk du nå får intet mindre enn omtrent 700 kr literen. Iallefall på sykehuset jeg sogner til... Jeg har nemlig også MASSE melk, men har valgt å la være å levere, fordi jeg røyker.
Line m 3 Skrevet 26. juli 2008 #16 Skrevet 26. juli 2008 Enkelte av svarene her er jo helt fantastiske. Fatter ikke at jeg lar meg sjokkere av enkelte menneskers holdninger. Og at noen faktisk tror at mme gir det samme til barna som morsmelk er jo helt utrolig. Noen burde åpne noen bøker om emnet. Morsmelk er svært ettertraktet da det brukes til premature barn. Det disse barna trenger kan ikke erstattes med mme.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #17 Skrevet 26. juli 2008 enig. egoistisk av folk å ikke gi sine premature morsmelk, fordi de syns det er EKKELT! hallo, dette er et fantastisk og meget ettertraktet tilbud som er bra for barnet. jeg blir kvalm av dere som blir kvalm av dette. viser hvor lite dere tenker på barnets beste. fysjamei!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #18 Skrevet 26. juli 2008 Det stod en artikkel tidligere i år i en avis at spesielt her på Vestlandet som jeg bor er det stor mangel på MM på sykehusene. Det sykehuset jeg sogner til er det bare tre kvinner som gir MM. De ønsker mange flere. Dette går til babyer som er premature, syke, syk mor, ... Særlig for de syke/svært små babyene kan det være avgjørende å få MM. Om det var mitt barns liv og helse det stod om ville jeg ikke nølt med at det kunne fått MM fra andre. (ser ikke at det skulle gjort så mye om det var et friskt barn heller) Tror en får 60 kr literen for MM her på vårt sykehus.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #19 Skrevet 26. juli 2008 lurer på hvorfor sykehusene ikke anstrenger seg for et samarbeid dem imellom hvis det mangler MM på sykehusene. for vi kunne ha vært mange flere som leverte hvis vi kunne levere til nærmeste sykehus, også ordnet de med transporten videre til de sykehusene som vil ha. jeg ønsket jo å levere, men å kjøre i 4 timer til et annet sykehus, når jeg kunne ha levert det etter 20 min kjøring er for dårlig. dessuten har sykehusene bedre utstyr for å hindre at melken tiner underveis. jeg kunne faktisk ha levert 3 liter i uka det første halve året. men jeg måtte slå det i vasken fordi ungen klarte ikke spise opp, og fryseren ville jeg gjerne bruke til noe annet også.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #20 Skrevet 26. juli 2008 Er denne tråden faktisk oppe ennå?!! Må snakke med modde om saken. Blir helt rystet i mitt indre. Melkeku du og du. At noen tror mme er like bra som morsmelk tror jeg ikke. Men det er kanskje like bra som morsmelk man får på bygda. Og det er ekkelt å tenke på at mitt barn skulle ha drikket av dine kroppsvesker. Basta.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #21 Skrevet 26. juli 2008 blir du seriøst så kvalm av ideen at premature barn får morsmelk fra andre at tråden må slettes? en gang i tiden så var det faktisk vanlig for rike folk å ansette ammer. det var en luksusting som bare de velstående kunne unne seg. og en annen ting dere som elsker ku-melk. tenk på de stakkars kalvene som aldri får melk fra mammaen sin fordi at vi drikker den fra dem, kansje de burde fått overflødig MM da?? jeg er rystet over holdninger til MM. trodde vi var kommet lengre enn som så her i landet.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #22 Skrevet 26. juli 2008 anonym 19:22 du står fritt til å takke nei for ditt barn om det skulle trenge morsmelk fra andre. men du trenger jo ikke takke nei på vegne av alle sammen. det er jo ikke akkurat som vi legger deg på rygg, binder deg fast og tvinger det i deg, er det vel? du kan jo la være å lese denne tråden hvis emnet plager deg. vi tvinger deg vel ikke til det heller? eller er det du som bestemmer hva som skal diskuteres inne på dette forumet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå