GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Er i uke 14 og har en del vondt i magen, akuratt at jeg er stram i magen.. Kjenner ikke noe liv enda så tenker jo det værste... Får så mange rare tanker om at babyen ikke vokser osv.... Er det normalt å ha vondt i magen menslignende smerter nedrest på hver side? klem fra en urolig jente
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 jeg også har hatt vondt i magen slik som du sier... strammer seg på hver side ved bekkene og det gjør kjempe vondt..... svigermor forklarte for meg st det er livmora som tøyer seg ut. (hun er utdannet helsesøster) jeg er foresten 14+2 uker på vei
Tirilmor82 Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Ja, kjenner strekk i magen jeg også, og så enkelte dager (særlig på morgen), kjennes det ut som jeg har trena skikkelig, helt sliten i magen. Merker også at det er litt ubehagelig å ligge på magen. Ellers merker jeg ikke så masse annet nå. Fortsatt litt ømme pupper, men synes det kommer og går litt. Og så har jeg periodevis hodepine, noe jeg ellers aldri har! Mulig det henger litt sammen med denne varmen også. Huff, ALT for varmt nå synes jeg. Holder meg mest innendørs med vannflaska mi Var hos legen i forigårs, og da hørte jeg hjertelyd for første gang! Åh, for en herlig lyd!! Bare lo og lo jeg Godt å vite at alt er ok, for jeg har også vært veldig bekymret, og tenkt masse rare tanker... Så du er ikke alene!
Gjest Tale30 Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har også vært plaget med dette hele veien, og jeg er i 18. uke på mandag. Jeg dro til jordmor denne uken fordi jeg ble litt bekymret, men alt var helt normalt. Ingen urinveisinfeksjon, og hjertelyden var flott - hørte til og med at babyen sparket der inne. Hun kjente på magen min, og sa at jeg var veldig anspent i hele magen. Den er helt hard hele veien fra underlivet og opp. Hun sa at dette kan føre til at jeg kjenner bedre at ting vokser enn dem som har avslappede muskler. Når ting vokser, presser magemusklene tilbake slik at det blir vondt. Hun anbefalte gravid-yoga og avspenningstrening for å løse opp magemusklene.. Flott å høre at jeg hadde magemuskler i alle fall.. det kom ikke et sekund for tidlig
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Vondt ja!!! Ringte legevakten i går jeg for det var så vondt at jeg lå å krøket meg i fosterstilling. Kunne ikke røre meg før det hogg til i sidene eller rett under navelen. Har jo hørt at det kan være ganske vondt men man tenker jo det værste når det blir vondt og ubehagelig der nede. Legen beroliget meg med at dette var helt normalt og noen blir faktisk sykemeldt av disse smertene. Så lenge det ikke er blødning eller andre unormale ting ved svangerskapet så er det nok det at babyen faktisk vokser som gjør vondt. Tror nok ikke at du har noe å bekymre deg over. Er du bekymret for noe så kan man alltid ringe lege/jordmor evnt. legevakten å spørre. De er som regel veldig forsåelsesfulle og synes ikke noe er for dumt å spørre om. Mye som skjer med kroppen nå og livmoren din skal vokse enormt mye på ganske kort tid for å gi plass til det lille vidunderet i magen din. Håper dette beroliget deg noe og lykke til videre ) Jeg er forresten 16+1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå