Gå til innhold

Hvordan ser deres barnerom ut? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysjerrig hva dere har valgt av farger og møbler osv...?? =)

Selv har jeg et nøytralt rom, fordi vi ikke vil vite kjønn, og fordi jeg liker denne stilen best til vanlig;) Er ikke så ekstremt rosa/blå av meg.. Så rommet er malt i en farge som heter Soft, en kremfarge som går bittelitt mot gult. På veggen har jeg et søtt trykk av Dumbo med pastellgule stjerner rundt som er ca en meter stort. Eller blir det mørk parkett på gulvet. Tror jeg kommer til å gå for mørk kommode og lyse gardiner. Seng har jeg i off-white i gammeldags stil;) Dette blir bra, hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig fint ut!

Her har vi satt opp gammel perlestaff panel som er malt i en farge som heter Bomull, den er soft og hvit brukket liiitt mot gul. Og så en fondvegg i en grålilla farge som heter Lys aubergine. Begge fargene har en glasgrad på 10 (!) som var helt nytt og som ble kjempefint. Veldig matt og nesten stofflig.

Jeg holder på å male en kommode (ute) som skal inn der samt en liten hylle. Sengen er gammel sprinkelseng som er malt hvit. Ellers er gardinene hvite og tykke og laaaange, og det samme er himmelen som skal opp over sengen (ikke tykk da).

Det står også en sovesofa på rommet hennes inntil videre, den er i beige ubleket lin og passer godt inn. Greit med både ammeplass og overnattingsplass ved behov....

Og så har jeg kjøpt noen gamle trykk av "engle-barnebilder" som var vanlige på barnerom i gamle dager. (Type engler som hjelper barn over en bro eller passer på dem mens de plukker blomster på en klippe.) De er superfine og er duse og gammeldagse i uttrykket som passer oss fint.

Skrevet

Så fint det høres ut, får nesten lyst til å pusse opp på nytt...vi har malt rommet hans beige (morgenlys) med glansgrad 10, var litt skeptisk først men syntes det ble veldig fint, litt stoffaktig og mykt..

ellers har vi malt den gamle sprinkelsengen svart, skal ha hvit sengekant og lysegrønn sengehimmel med matchene sengesett

stellekommoden driver vi og maler hvit med svarte håndtak.

Og selvfølgelig bilteppe hans da som pappan kjøpte som skal være i lekehjørnet.. leiter litt etter noen fine bilder eller noe til å stashe opp veggene litt med da..

Vi er litt glad i svart og hvitt vi da og heller putte på litt ekstra med farger i tekstiler, greit om det plutselig skulle poppe ut ei lita jente i stedet for..hehe

Skrevet

Jeg går også for den nøytrale stilen, har malt vegger i en helt lys farge, og på gulvet har vi lagt gulv i bjørk. Har kjøpt en hvit kommode og sprinkelsenga er hvit. Men det blir nok en stund til han flytter inn på rommet, de første månedene skal han sove på vårt rom.

Jeg har valgt et såpass nøytralt rom fordi jeg liker den stilen best, og skal pynte det opp med fargerike detaljer. Har kjøpt et kjempeskjønt, fargerikt teppe til gulvet, og skal ha endel fine fargerike bilder på veggen. Så pynter vi med leker og kosedyr:)

Skrevet

Vi vet ikke kjønnet så det er nøytralt som passer begge kjønn=0)

Veggene har en lys grønnfarge, det er gamelt tre gulv som vi har slipt helt lyst. Bilder av dyr på veggene, hvite kommoder med ole brumm og vennene hans=0)

Barne senga har gått i arv i fam og ble brukt første gang i 1948, det er en "vokse" seng som man kan forlenge. Den er hvit med rosa og blå skilt med navn og fødsels dato på de som har sovet i senga=0)

Lyse gardiner med dyr der også. Er blitt veldig fornøyd!!

Skrevet

Vi vet at vi får en liten gutt, så vi har malt rommet eggehvit med en lyseblå fondvegg, så er det liftgardiner i lyseblå/hvit, en hvit kommode med knotter som er malt i samme farge som fondveggen og et lite bord med to stoler, samt en lekekasse som jeg har malt i samme farge som

fondveggen- jeg elsker lyseblått på babyrom - de to første årene kan det godt være suppesøtt syns jeg - så jeg er strålende fornøyd !!! ja, ogsåe n hvit sprinkelseng med hvit sengekant og lyseblått sengeteppe!

Skrevet

Her var det mange fine rom :-)

Vi skal ha en gutt, og har malt rommet lys lys grønn. Malt panelet i skråtaket eggehvitt. Skal ha hvite møbler, og tynne hvite gardiner. Har kjøpt hvite rammer som jeg skal finne noen søte kort å sette i. Har kjøpt noen museknagger og litt annet koselig stæsj og fine kosedyr til å pynte med. Gjenstår å montere litt møbler og sånn, og pynte ferdig. Gleder meg :-)

Skrevet

Skulle male i lys lilla, men ble lillarosa, eller rosalilla, alt etter lyset i rommet. Hehe. Men det ble veldig pent. Fargen heter Drøm. Hvite lister, dør og karmer, hvite møbler. Gardiner har jeg ikke fått opp enda, men lurer på noen lyse og kanskje en tykk rullegardin bak. Blir et lyst og lett rom, men spriter opp med sengesett og bamser eller noe. Detaljene er ikke bestemt.

Skrevet

Heldig dere er da:o)

Vi bor i en ganske upraktisk leilighet for å starte en familie i. Vi har to etg, 60 opp og 20 nede. Men vi har kun et soverom!!! Nede er det ikke vindu, så det går jo ikke an å bo der selv om det er god luft og alt. Vi bruker det kun som gjesterom og kontor nå.

Så til neste sommer håper jeg det blir flytting på oss, å i mens kan lillemann få dele rom med oss=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...