BERKA Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Jeg er i uke 20 og har hatt en del vondt i magen det siste. Det har både vært stikksmerter og en slags mensmurring nede ved urinblæren. Mensmurringen tiltar særlig når jeg blir varm eller andpusten. Magen har først kommet ordentlig nå, så kanskje er det derfor? Noen som kjenner seg igjen? Blir litt urolig av dette.
Gjest Tale30 Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Hei. Jeg har svart på noe liknende nettopp så jeg bare limer inn hva jeg skrev der: Jeg har også vært plaget med dette hele veien, og jeg er i 18. uke på mandag. Jeg dro til jordmor denne uken fordi jeg ble litt bekymret, men alt var helt normalt. Ingen urinveisinfeksjon, og hjertelyden var flott - hørte til og med at babyen sparket der inne. Hun kjente på magen min, og sa at jeg var veldig anspent i hele magen. Den er helt hard hele veien fra underlivet og opp. Hun sa at dette kan føre til at jeg kjenner bedre at ting vokser enn dem som har avslappede muskler. Når ting vokser, presser magemusklene tilbake slik at det blir vondt. Hun anbefalte gravid-yoga og avspenningstrening for å løse opp magemusklene.. Flott å høre at jeg hadde magemuskler i alle fall.. det kom ikke et sekund for tidlig Det jeg kan si til deg BERKA er at hvis du søker på vondt i magen eller mensmurring eller liknende så vil du se at dette er et utbredt problem. Jeg vil likevel anbefale å gå til lege/jordmor for en sjekk av urinprøve da det kan være urinveisinfeksjon, eller for å bli beroliget ved å høre hjertelyd. Det er ikke noe vits i å bekymre seg unødig. Og skulle det være urinveisinfeksjon eller noe får du behandling for dette. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå