Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva man kaller det dersom man ønsker å jobbe hjemme med å ha barn som har behovet hos seg en uke i mnd eller lignende...?

Jeg snakker ikke om avlastningshjem/besøkshjem hvor man har barnet en helg i mnd eller lignende, men tenker mer på istedet for barnebolig (hvor noen barn er 50%)...

Vi skal etterhvert kjøpe hus, og jeg ønsker å være "avlaster" for barn hjemmefra, altså tilby ett barn eller to, som har behov for det, å komme å bo hos oss som avlastning for foreldre/barnet... Jeg tenker feks. en uke med barn, en uke fri, en uke med barn og en uke fri igjen..

Kan også være 5 dager på, 4 dager av og lignende..

Noen som vet hva man kaller dette, hva man kan søke på nett om hvis man ønsker dette, hvem man kan ringe osv?

Er avlaster fra før av gjennom habilitering og individuell avlastning, hvor jeg har to barn en kveld i uken og en helg i mnd.... Men er ikke sånn jeg tenker på. Kan gjerne være privat også, da jeg allerede har enmannsforetak..

Takk for all hjelp folkens!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så vidt jeg vet heter det avlastningshjem......

finnes mange typer sånne...

ta kontakt med kulturtjenesten eller barnevernet.

Skrevet

Hm.. Fikk følelsen av at de fleste avlastningshjem bare var over kortere perioder jeg, men jeg skal ringe dem å sjekke på mandag..

Er så morro å skrive inn her inne, for folk svarer så fort.. Det setter jeg virkelig pris på! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...