Gå til innhold

oppsigelse på leilighet...hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har leid leilighet som det nå viser seg at det er mye fukt i (luftfuktighet i værtfall) klærne blir ikke tørr for alt i verden å alt kjennes klamt ut.. jeg er begynt å bli sjuk av det å har hodepine hver morgen, noe jeg aldri hadde før. må ha vinduene åpne om dagen å varmepumpe avfukter hele dagen. (varmepumpa står på døgnet rundt på avfukter) men det hjelper bare i stua, ikke på bade å soverommet hvor det er verst. vi har 3 mnd oppsigelsestid, er det noen som vet om man kan kreve å flytte ut før den tia er over? (uten å betale husleie)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du! Å ha mye fukt i leiligheten kan føre til sopp i vegger og tak, som kan gjøre deg veldig syk! Det er bare å gi beskjed til huseier at leiligheten ikke er i helsemessig standard og derfor sier du opp kontrakten umiddelbart! Da kan lese om lover ang leie på http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023894218.22

Skrevet

ta kontakt med leieboerforeningen!

Hadde det problemet vi også.

Tror du må sende en skriftlig varsel til utleier, om fuktskader. Men det står mere på siden til leieboerforeningen. Søk litt rundt på nettet:)

Skrevet

tusen takk for svar. skal få lånt fuktmåler å få målt også. snakka tl huseier om fukta men hun sier bare at ingen andre har hatt det problemet å hun har leid ut i flere år. det er jo litt rart da at ingen andre har merket noe syns jeg. de som har leid over oss sier også det er fukt å at det et soverom de ikke kan bruke pga dette. ikke vil hun gå ned på husleia heller..

Skrevet

vi hadde også fukt i en leilighet vi leide for flere år siden. Der viste det seg at det faktisk var en lekkasje fra selve porselenryggen i toalettet. Dette hadde lekket i flere år før det ble oppdaget.

Jeg hadde sagt opp og funnet noe nytt med en gang. Dere har sikkert også krav på redusert leie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...