Gå til innhold

vannkopper farlig for babyer på 2 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

ammer ikke hvis det har noe å si ang immunforsvaret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har er at det ikke er farkig, men at de ikke får det så lett hvis du ammer, ihvertfall hvis du har hatt det selv.

Gutten til ei venninne av meg fikk det rundt 2-3 mndrs alderen, ganske greit, han ble ikke så syk, og det gikk fort over.

Skrevet

Minstemann her hadde det når han var 7 uker gammel, fikk en lett variant med få prikker og kun ett halvt døgn med feber.

Men det jeg fikk beskjed om å følge nøye med på, var eventuelle ettersykdommer som kan komme.

Jeg ammet heller ikke.

Skrevet

Jeg fullammet, likevel fikk jenta mi det da hun var 9 uker gammel, smittet av storebror.

Det gikk forbausende bra, hun fikk masse prikker, på hele kroppen, men ingen feber, var bare litt survete et par dager. Jeg ringte både lege og helsesøster, de sa jeg skulle pensle med hvitvask, ikke la henne bli så varm, da klør det værre, og være på vakt etter ettersykdommer når de var på vei tilbake. Legen sa jeg skulle ringe igjen hvis hun ble veldig plaget med kløe, da kunne hun få noen kløstillende allergimedisiner. Men som sagt gikk det hele veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...