Gjest Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Dro på stranda i det fine været, men ble så utrolig svimmel og småuggen, så måtte dra igjen etter 1 time. Dro til legen, og jeg hadde lavt blodtrykk. Fikk beskjed om å ikke oppholde meg i sola, men ta det med ro og oppholde meg i et kaldt rom. Det er ikke lett. Huset vårt er som en badstue. Mamma sa at jeg kunne være hos de på disse varne dagene, men jeg vil jo være hjemme. I tillegg så gråt jeg masse i går, uten grunn. Klarte ikke å la være grine. Stortutet som om noe forferdelig skulle ha skjedd. Stakkars sønnen min på 3 år, han lurte fælt på hva som feilet mamman sin... Nå er jeg lei varmen og å være gravid. Jeg vil blir ferdig snart. De siste 32 dagene kommer nok til å føles lenge.
Meg, J & L Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Stakkars, vet godt hva du snakker om. Så man burde ikke oppholde seg i sola da, hvis man har lavt blodtrykk?? Eller? Kan jeg spørre hvor lavt du har?
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Jeg hadde 100 over 60, men pleier vanligvis å ha 120 over 80.
Meg, J & L Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Kansje jeg også skal holde meg unna da... hvis man blir ekstra "dårlig" av det. Jeg begynte på 120/60.. men det har bare gått nedover har ligget på 90/60 de siste 10 ukene.. Nå er jeg 32 uker.. Har også et barn fra før, på 2 år. Ganske slitsomt i på disse varme dagene, må jo finne på noe. Og min mann jobber hele tiden, så der er det ingen gjelp å hente.. Skjønner godt at du begynner å grine jeg..
Løvetassen Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Hæ? Er det lavt blodtrykk? Jeg har ligget på 100 over 60 og 100 over 55 gjennom hele svangerskapet og fått beskjed om at det er helt normalt, nå ble jeg litt bekymret her....
Meg, J & L Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Tror det kommer litt an på hva man pleier å ligge på i utgangspunktet. Noen har lavere blodtrykk enn andre. Og deretter blir noen dårligere enn andre. To stk kan ha 100/60, mens bare en kjenner noe til det. For den andre har kansje alltid 100/60, mens den som er drålig pleier å ha 120/60. Og noen kjenenr ikke noe til det i det hele tatt.. Og 100 er lavt ja, "alt" under 110-120 som er gjennomsnittet, er jo lavt.
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Det behøver ikke å være lavt for deg, det spørs hva du har til vanlig. Det er mange som har enda lavere, og lever fint med det. Men for meg var det lavt, som vanligvis har 120 over 60. Jeg blir svimmel, uggen og føler at jeg ikke får puste ordentlig. Føles ut som om jeg har drukket alkohol noen ganger.
Løvetassen Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Ok. Har liten peiling på sånne tall jeg. Meg må innrømme at jeg synes legen min kanskje burde nevne for meg at faktisk har litt lavt blodtrykk i stede for å si at alt er heeeelt normalt hele tiden liksom. Samme legen nevnte ikke at jeg hadde jernmangel før 6 mnd etter blodprøvene, da jeg kom dit fordi jeg hadde besvimt på toget. Føles så deilig å bli tatt seriøst liksom.... Noen som vet hva lavt blodtrykk egentlig kommer av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå