Gå til innhold

Var hos legen i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og behandles nå mot mulig mavesår.

Fått noe medisin jeg skal prøve en uke.

Men om disse ikke hjelper skal jeg utredes for å utelukke f.eks Crohns sykdom etc.

SÅ et lite tips til alle... IKKE stres... (det gjorde vist jeg..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper medisinen vil fungere for deg.Hvilke symptomer hadde du? Masse magetrøbbel selv skjønner du og har vært inne på tanken om dette...

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at magesår ikke var pga stress, men pga en bakterie.

Skrevet

Broren min har hatt magesår flere ganger, og både fysisk og psykisk stress kan forårsake det.

Husk å styr unna stekt mat og krydret mat!

Skrevet

Og GOD BEDRING, forresten!

Skrevet

hadde diagnosen dyspepsi (mageforstyrrelser på godt norsk) for noen år siden, og har i perioder hatt litt vrang mage.

Jeg og bf flyttet fra hverandre for en stund siden, så trodde det var stress mage.

Men her er mins symptomer.

Smerte i mageregionen, hoven og sår tarm,endetarmsåpningen sår og sprukket. har også en hemoridelignende ting som vist ikke er en hemoride.

Allt jeg spiser og drikker oppfattes som fremedlegemer av tarm og fordøyelse, så mye som går gjennom ufordøyd. (siste gang jeg spiser minimais..)

Er en del svimmel, men det kan være pga at kroppen ikke tar til seg næring.

Grunnen til at vi skal utrede for Crohns sykdom om medisinen ikke virker er grunnet symptomene over og at at synet mitt i tillegg er på tulletur, og en del små betennelser i huden.

Skrevet

men håper jo selvsagt at det ikke er dette, for da må jeg nok operere... og sånt er jo ikke gøy..

Skrevet

Noen med erfaring ang. Crohns sykdom??

lest litt på nettet, men hadde vært ok å høre fra andre kilder også..

Skrevet

Jeg var også hos legen for en stund siden med mulig magesår.

Var jo veldig stressa den perioden, så naturlig nok spurte jeg legen om dette.

Han stod hardnakka på at det var gått ut på dato å tro at magesår kunne komme av stress.

Javel tenkte jeg.

Det viste seg at jeh ikke hadde dette da, men skulle nesten ønske at det vsr det for de finner ikke ut hva som feiler meg.

Masse lykke til uansett!

Skrevet

Noen med erfaring ang. Crohns sykdom her nå da??

Skrevet

Prøver igjenn i dag jeg...

Skrevet

Hei!

Har tre nære med Chrons. De har alle forskjellige symptomer, men alle tre fikk mistanke om at noe var galt pga leddsmerter!?!

En av dem lå på revmatologisk inntil de fant ut at kanskje hun burde utredes mer. Vel, kun en av dem har blitt operert, de to andre greide å styre unna ved rett diett og medisiner.

Bare så det er sagt er ingen av dem i familie. Kan være litt vrient å diagnostisere siden symptomene varierer fra person til person.

Alle tre er i full jobb igjen og faktisk i ganske god form, men var elendige før de fikk behandling.

De blir behandlet med forskjellige medikamenter. Litt usikker på hva det er, men tror en sverger til kortison innimellom, mens svigerinnen min faktisk får en form for cellegift i tablettform.

Kan dessverre ikke fortelle så mye mer, men vil veldig gjerne ønske deg lykke til. Har selv irritabel tarm syndrom, og det er ikke noe gøy med sånt.

Skrevet

må nok krype til korset, eller retteresagt legen igjenn..

Blir ikke bedre av tablettene jeg fikk, og de skulle virke på dagen.

Er nå på tredje dag, like vondt enda, og så pass vondt at jeg kveier meg til toalettbesøk, de er så vonde at jeg gråter (hoven tarm..)

Blitt veldig stiv og øm i nakken, ryggen og høyre kne siste døgnet, men det kan være stress...

(har kranglete kne, og påvist skev rygg fra før..)

Vil bare de skal finne ut av dette....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...