Gå til innhold

har dere reist alene med barna, ennå?


line_n & sara

Anbefalte innlegg

skal nemlig fly til molde på onsdag!

flyturen til og fra barcelona gikk bra, men da var vi jo to!

nå skal jeg og snupp ut å fly alene, gruer meg mest til bagasjebåndet..en baby i maitei på magen, passe på en trille og finne bagasje..

menmen..det går vell bra, folk er veldig hjelpsomme med en gang du har en liten baby, regner jo med at det går bra, men bittlitt stress har jeg...

 

enn dere..noen erfaringer med å reise alene?

tips?

 

samboern er litt grinete, siden jeg "tar" sara fra han i noen dager..hehe...

prøver å trøste han med at sara ikke kommer til å glemme han..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist alene med poden flere ganger og det har aldri vært noe problem, sist for en måneds tid siden. Har ikke vært noe problem i det hele tatt. Folk er hjelpsomme og jeg har aldri hadd noe problem med å få med meg baggasje og sånn (men prøver å pakke litt lett da).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaaa.pakke lett, ja...blir lettere sagt enn gjort! ;)

 

jeg pakker alltid for mye, både til meg og sara..skal prøve å begrense meg!

har heldigvis superlett og liten reiseseng, da..på 2 kg, så jeg skal vell klare meg med liten baggasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste alene med Nora for første gang med fly tidligere denne mnd. Nora hadde aldri flydd før, men det gikk kjempe fint :-)

 

Hun var våken hele flyturen, og hu storkosa seg med å se på andre mennesker, leke med setet foran, fikk litt melk osv. Ikke no problem i deg hele tatt :-)

 

Jeg reiste også med trillekoffert,reisetrille til Nora, samt reiseseng. Jeg hadde Nora i meitaien da jeg skulle hente bagasje og det var kjeme lett å få tak på tingene mine. Folk er veldig hjelpsomme også, og mange tilbydde seg å hjelpe meg.

 

Et par tips:

 

- leker på snor! Knyt sammens lekene du skal ha med på flyet. Kastes de i gulvet er det enklere å få tak i de om de er samlet.

 

- om du skal ha Sara i meitaien mens du går igjennom sikkerhetskontrollen, så er det lurt å droppe å ha belte på buksen. Beltet på nemlig taes av, og det er litt "styr" når ungen er knytt fast i deg.

 

-man kan ha med reisetrillen helt til gaten hos enkelte flyselskap. Det var noen som hadde en liten reisetrille med helt inn til flyet da jeg reiste tildligere i juli.

 

-ta med flaske med melk selv om du ammer. Barn kan fort bli stresset av de nye omgivelsene, og det er ikke sikkert de klarer å konsentrere seg om puppen. -kan ende i maaaaasse hyl og skrik (satt ei å stressa med puppen foran meg på flyet, og ungen klarte ikke å finne roa til å ta puppen, og bare gråt og gråt...)

 

 

 

 

God tur, det går så lett skal du se :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente belte på buksen din forresten. Men pass på at du har på klær uten belter ol på Sara også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Molde Line og Sara! Siden dere allerede har fått noen finfine tips, regner jeg med at turen går knirkefritt! Så da er det bare å glede seg til å komme hit til Moldebyen.

Håper været holder seg, så dere får oppleve byen på sitt beste!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for tips! det med leker på snor var lurt! vi sleit litt forrige flytur! ;)

 

gleder meg til å se molde, faktisk! :)

vet ikke helt hva jeg skal finne på mens jeg er der, men blir jo å slappe av med søstra mi, og så mååå jeg få tatt en bilde av sara og kjellmagne statuen, da! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den statuen har jeg helt glemt (eller fortrengt).

 

Baby aktiviteter i Molde kan være: gå til Varden med Sara i bæresele, trilletur fra inntaksdammen til Øverlandsvannet, trilletur på Skaret, sjekke ut vår nye cafe "Fole godt", sol- og badeliv på Retiro eller Kringstadbukta.

 

Søstra di har vel også noen gode forslag på lur.

 

Kos dere!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! mange gode tips!!

søstra mi har bare bodd der i fire dager, så hun har så vidt vært i dagligvarebutikken! ;)

 

skal jammen teste ut noen av tipsene dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste med tog tur/retur Bergen - Oslo saman med lilletuppa i april, og med storebroren var eg aleine til England to gongar første året.

 

Det er ganske enkelt å reise med sånne små, i alle fall dersom ein har ein bæresele eller -sjal.

 

Det viktigaste tipset mitt er vel å passe på at du ikkje har med deg for mykje. Molde er ikkje eit u-land (faktisk!), så det aller meste er mulig å få tak i dersom det er noko du treng.

 

På flyet er det lurt å ha med ei flaske vatn, så jenta kan drikke litt (det eller pupp) ved letting og landing. "Smokkesnor" i eit par leiker er heller ikkje dumt, så dett dei ikkje på golvet. Og ikkje ha med meir enn EIN sekk (eller veske) i tillegg til ungen når du skal inn på flyet. Det er meir enn nok å holde styr på...

 

God tur :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...