mm88 Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 lurer på om man kan bli mindre fruktbar av å stresse, tenke my på å vil bli gravid... 3månder ++ siden jeg hadde spontanabort og enda ingen mens, men ikke positiv test heller.. tenker nesten ikke på annet enn å bli gravid forest mulig. savne av å ha noe som vekser i magen<3
Minnie_Moon Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 kommer vel an på hva slags type stress det er. Tror det er en myte at man blir lettere gravid dersom man ikke tenker på det. Men hvis du er urolig kan du jo ta en tur til lege og bli undersøkt. Uansett bruker noen kropper litt lengre tid på å komme seg. Har hørt at man kan ha eggløsning selv om man ikke har mens, bare det at livmoren ikke gjør seg klar for å ta imot noe egg. Og det er denne prossessen som kan ta litt tid for kroppen og ordne opp i etter SA/MA. lykke til
mm88 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2008 er egentlig mest stressa for å bli gravid igjen.. kan liksom ikke vente! va til legen og undersøkte meg, ingenting som vistet på noe, så får vel bare fortsette å prøve =) takk for svar!
camelia4årpåvent Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Hei! Du må lese innlegget til ei som heter Kirsty litt lenger ned på sidene her om stress og fruktbarher - det er kjempebra skrevet! Lykke til!
camelia4årpåvent Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Hei igjen! Fant tilfeldigvis dette i en artikkel om myter og fakta rundt fruktbarhet: Avslapping - USIKKERT Normalt stress, som det å bruke forskjellig metoder for å finne ut når man er mest fruktbar (FAM, eggløsningstester osv), har ingen negativ påvirkning på fruktbarheten - snarere tvert imot. Ekstremt stress kan påvirke fruktbarheten. Du trenger progesteron for å holde deg gravid. Når kroppen er stresset produserer den mer av streshormonet cortisol, og mindre progesteron. (Akupunktør Amy Dickinson til Daily Camera)
Babyønske �� Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Jeg var veldig mentalt stressa i forhold til det å bli gravid. Fikk etterhvert hormonell ubalanse(vet ikke om det hadde noe med stress å gjøre). Mista etterhvert håpet å troa på det at jeg kunne bli gravid. Bestilte time til utredning når det nærma seg ett års prøving. Hadde ikke tenkt å prøve noe mer før utredningen, men klarte ikke la være og den mnd ble jeg gravid. Helt på tampen av eggløsningen. Veldig uventa at det faktisk klaffa den mnd. Hadde absolutt ikke noe tro og håp på det lenger. Så mulighet for graviditet var altså ikke i mine tanker den mnd jeg ble gravid. Det er nok en sammensatt grunn til at det klaffet også. For jeg gikk bla et urtepreparat og masse vitaminer for å få hormonene i balanse igjen.
mm88 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2008 oi, så bra at det løste seg for deg! takk for supre svar:) idag testet jeg positiv, en svak strek. men det er nok bare for at det er litt tidlig enda er kjempe glad, håper det går denne gangen jippii!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå